لینک های دسترسی

Breaking News

شورای امنیت سازمان ملل بم گذاری ها در سوریه را محکوم کرد


شورای امنیت سازمان ملل بم گذاری ها در سوریه را محکوم کرد
شورای امنیت سازمان ملل بم گذاری ها در سوریه را محکوم کرد

شورای امنیت سازمان ملل متحد مباحثات خود را پیرامون رویداد ها در سوریه ادامه داده و انفجارات روز جمعه در دمشق را نیز محکوم کرده است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد دو انفجار انتحاری را که به روز جمعه در سوریه صورت گرفت محکوم کرده است، اما این شورای پانزده عضوی به خاطر تصویب یک قطعه نامه علیه عملکرد حکومت بشارالاسد در برابر خیزش های مردمی، اختلاف نظر دارند.

انفجارات روز جمعه منجربه کشته شدن حداقل چهل و چهارتن و زخمی شدن 150 نفر دیگر در دمشق گردید.

شورای امنیت مراتب تاثر خود را به قربانیان رویداد ها و مردم سوریه ابراز کرده، اما روی شیوه پایان دادن به خشونتهای رو به افزایش در آن کشور به توافق نرسیده اند.

ویتالی چورکین سفیر روسیه در سازمان ملل متحد مسودۀ بازنگری شده یک قطعنامه را به شورای امنیت ارائه کرد. وی در زمینه با خبرنگاران نیز صحبت نمود.

" درصورتی که اعضای شورای امنیت که از تعزیرات پشتیبانی می کنند بالای برخی موارد تاکید دارند، این مسئله قابل اجرا نخواهد بود. اما با توجه به مسئله حقوق بشر درخصوص توقف خشونت ها، عدم معافیت، تحقیقات و همکاری با نهاد های حقوق بشری ما آماده بحث هستیم تا قناعت همکاران ما در شورای امنیت فراهم گردد."

انفجارات درحالی صورت گرفت که یک هیئت اتحادیه عرب به سوریه رسیده و نظارت می کند که آیا رئیس جمهور اسد به وعده های خود جهت پایان دادن به خشونت ها علیه مظاهره چیان عمل می کند یا خیر.

اداره رئیس جمهور اسد این انفجارات را به شبکه القاعده نسبت داده است، اما مخالفین حکومت را به متهم کرده اند.

XS
SM
MD
LG