لینک های دسترسی

Breaking News

پیوستن زنان با داعش ، راه بی برگشت


زینب حوا بنگورا: مسئوول اداره سازمان ملل متحد در امور معضلات و خشونت های جنسی علیه زنان
زینب حوا بنگورا: مسئوول اداره سازمان ملل متحد در امور معضلات و خشونت های جنسی علیه زنان

مسئوول ادارۀ بحران خشونت جنسی ملل متحد: گروه دولت اسلامی دختران و زنان را از طریق انترنت استخدام وبا مصایب و خشونت های مرگبار روبرو میسازد.

استخدام کنندگان گروه دولت اسلامی یا داعش از رسانه های اجتماعی برای استخدام زنان و مردان استفاده میکنند

.گروه داعشجوانان را تشویق میکند تا خانواده های خود را رها کنند و به اصطلاح با خلافت اسلامی در بخش هایی از سوریه و عراق ملحق شوند. اما بسیاری از جذب شدگان به زودی در می یابند که حقیقتِ این پیوستن، آن طوری که تصور میکردند، نیست. زینب حوا بنگورا نمایندۀ ادارۀ سازمان ملل متحد در بخش رسیدگی به خشونت های جنسی در جنگها میگوید:

نمایندۀ ادارۀ سازمان ملل متحد در امورمعضلات و بحران خشونت جنسی ، به دخترانی که درفکر پیوستن با این گروه خود ساخته شورشیان داعش اند، هشدارمیدهد که پیوستن با این گروه، راه بی برگشت و بزرگترین اشتباه زندگی آنان خواهد بود. توجه کنید به گزارشی در مورد سرگذشت بعضی از دخترانی که به داعش پیوسته اند.

بنگورا می افزاید نکته ایکه به ویژه در قسمت زنان و دختران صدق میکند این است که پیوستن به داعش راه بی برگشت است زیرا حتی کسانی که آزادانه به داعش پیوسته اند، نیز مانند کسانی که از سوی این گروه دهشت افگن ربوده شده اند، قربانی اند و نیاز به حمایت دارند.

وی که به تازگی از کمپ های پناهندگان در لبنان، ترکیه و اردن دیدن کرده ، زنانی را ملاقات نموده که از آدم ربایی و خشونت های جنسی وحشتناک نجات یافته اند و حالت و اوضاع آنها را رقت بار توصیف میکند.

یک گزارش تازۀ سازمان ملل متحد نشان میدهد که اجتماع ایزدیان به طور اخص مورد ظلم قرار گرفته است و به تعداد ۳۵۰۰ ایزدی دراسارت گروه دولت اسلامی باقی مانده اند که از آن ها سوء استفاده جسمی و جنسی صورت میگیرد.

زمانی که آدم ربایی آغاز شد، بسیاری از زنان اسیر ایزدی، دست به خود کشی زدند. او می افزاید که شمار دیگری از دختران با چادر های شان خود را حلق آویز کرده اند ، برخی ها بند دست خود را بریدند و تعدادی هم مکرراً خرید و فروش شده و بعضی هم با یک قطی سگرت تعویض شده اند.

بنگورا ګفت بسیاری از دختران جوان فقط می خواهند دوباره به مکتب بازگردند. اوبه آنها میگوید که بهترین انتقام از گروه دولت اسلامی بازگشت آنها به مکتب خواهد بود تا در زندگی موفقیت حاصل کنند.

.

XS
SM
MD
LG