لینک های دسترسی

Breaking News

مهاجران میتوانند لایسنس رانندگی اخذ کنند


Immigrants in DMV
Immigrants in DMV

مهاجران بدون اسناد قانونی در ایالت کلیفرنیای ایالات متحده، تحت قانون و مقررات جدید ایالتی اکنون رانندگی کرده میتوانند

انتظار میرود که بیش از یک میلیون مهاجر غیر قانونی در ایالت کالیفورنیا برای اخذ لایسنس رانندگی درخواست بدهند. در حال حاضر ده ها هزار تن درخواستی داده اند. اگرچه کلیفرنیا اولین ایالتی نیست که دارای چنین قانون است، بلکه بزرگترین رقم مهاجرین غیر قانونی و بدون سند اقامت در سرتاسر ایالات متحده حضور دارد.

کریستیان الویرادو از السلوادور با خواهرش هردو مهاجران بدون سند اقامت استند. الویرادو که مانند سایر مهاجرین بدون اسناد اقامت در امریکا، اجازه رانندگی نداشت میگوید برایش هیجان انگیز است که اکنون بعد از مدت مدید انتظار میتواند لایسنس خود را اخذ کند.

درحالی که قانون جدید، ترس و نگرانی بسیاری از مهاجران بدون سند را کمتر میسازد ، اما برخی از نگرانی های تازه را برای این افراد ایجاد میکند که شامل نگرانی درمورد ارائه معلومات شخصی به یک ارگان دولتی و ترس از گرفتاری و اخراج در آینده است.

آرماندو بوتیلو سخنگوی ادارۀ ترافیک کلیفرنیا میگوید مردم نباید نگران باشند و علاوه میکند که این اداره سوابق و اطلاعات را با مقامات شریک نمیسازد به جز از قضایای خاص. به طور مثال وقتی فردی در رابطه به یک جنایت مظنون می باشد مقام ها با ارائه درخواست رسمی می توانند معلومات در مورد شخص موصوف را حاصل کنند.

لایسنس جدید برای مهاجرین درست مثل یک لایسنس رانندگی عادی است به جز از قسمت بالایی آن نوشته شده "محدودیت های فدرال قابل اجرا است"و با آن نمیتواند سوار یک طیاره شوند ویا به یک ساختمان دولتی داخل شوند.

برخی از مهاجران یک نگرانی دیگرنیز دارند و آن این که روش در برابر آنها متفاوت خواهد بود ، در برابر آنها تبعیض صورت خواهد گرفت به طور مثال یک افسر پولیس میتواند به طور منظم بر افراد بدون اسناد و مهاجر، نظارت داشته باشد.

اما دن شنور یک دانشمند علوم سیاسی میگوید همه طرفدار قانون جدید اند و علاوه میکند که استدلال در برابر لایحه مجوز رانندگی مهاجرین ، بیشتر به نفع مهاجران بدون اسناد که به این کشور آمده اند ، تغییر کرده است.

شنور میگوید رای دهندگان جوان طرفدار اصلاحات گسترده تر روی مسئله لایسنس رانندگی می باشند ، زیرا آنها در مقایسه با والدین شان در یک نوع محیط و جامعه متفاوت تر ،که دارای فرهنگ های مختلف بوده ، رشد کرده اند.

XS
SM
MD
LG