لینک های دسترسی

Breaking News

نکوهش شدید حمله عربستان در یمن توسط ملل متحد


بن کی مون، منشی عمومی ملل متحد حمله هوایی ایتلاف به رهبری عربستان سعودی بر یک مراسم عزاداری در یمن را "نقض بی عاطفه و ظالمانه" قوانین بین المللی خواند.

آقای مون روز دوشنبه به خبرنگاران گفت که بمباران کسانیکه در حال عزاداری مرگ عزیزان شان بودند، یک عمل "سزاوار سرزنش" می باشد.

در حمله هوایی روز شنبه ایتلاف به رهبری عربستان در یمن بیش از ۱۴۰ نفر کشته و بیش از ۵۰۰ نفر دیگر زخمی شد.

منشی عمومی ملل متحد افزود که حملات هوایی ایتلاف به رهبری سعودی ها، خساراتی زیادی را در یمن سبب شده و شفاخانه ها و سایر زیر ساخت های غیر نظامی مهم را از بین برده است.

از جانب دیگر، زید رعد الحسین، کمیشنر عالی حقوق بشر ملل متحد خواستار انجام تحقیقات در مورد احتمال ارتکاب جنایات جنگی در یمن شد.

آقای الحسین روز دوشنبه با نشر اعلامیه ای گفت که اعضای شورای حقوق بشر ملل متحد با عدم راه اندازی تحقیقات در مورد نقض حقوق بشر در جنگ یمن، به ایجاد "فضای معافیت از مجازات" در آن کشور کمک کرده اند.

در همین حال، اسماعیل ولد شیخ احمد، نماینده ویژه ملل متحد برای یمن خواستار نشر فوری نتایج تحقیقات عربستان سعودی در مورد حمله روز شنبه بر حوثی های یمن شد و گفت که عاملان آن حمله باید هر چه زودتر به پای میز عدالت کشانیده شوند.

ایتلاف به رهبری عربستان سعودی نخست نقش داشتن در حمله روز شنبه را رد کرد اما سپس گفت که در مورد آن حمله تحقیق می کند.

قصر سفید در پی آن حمله گفت که حمایت خود را از ایتلاف به رهبری عربستان سعودی که شورشیان حوثی را مورد حمله قرار می دهد، مورد بازنگری فوری قرار خواهد داد.

XS
SM
MD
LG