لینک های دسترسی

Breaking News

تاکید سفیر جدید ایالات متحده بر همکاری های دوجانبه


جیمز کاننگهام
جیمز کاننگهام
جیمز کاننگهام، سفیر جدید ایالات متحده در افغانستان، میگوید کشورش از تنش های ایجاد شده از حملات توپخانه بر ولایت کنر، نگران است اما نمیداند که این حملات چگونه و از جانب کی ها صورت گرفته است.
سفیر امریکا همچنان تطبیق اصلاحات و مبارزه جدی با فساد اداری در افغانستان تاکید ورزید.


آغاز کار سفیر جدید
جیمز کاننگهام، پس از تسلیم دهی اعتبارنامه اش بحیث سفیر ایالات متحده در کابل به رئیس جمهور افغانستان، در یک نشست مطبوعاتی در مقر سفارت امریکا در کابل با خبرنگاران صحبت کرد.

او بر آوردن اصلاحات عمیق و فوری برای بهبود حکومتداری و مبارزه با فساد اداری تاکید ورزید. کاننگهام گفت:
" اگر دولت افغانستان بر تعهداتش برای کاهش فساد و تقویت حکومتداری خوب عمل کند، جامعه جهانی همچنان کمک و همکاریش با افغانستان را ادامه خواهد داد."

سفیر جدید امریکا ضمن استقبال فرمان اخیر رئیس جمهور افغانستان برای مبارزه با فساد اداری و بهبود حکومتداری، خواهان تطبیق آن گردید.

بینش سفیر جدید
آقای کانینگهام که قبلا بحیث معاون سفیر امریکا در کابل ایفای وظیفه مینمود، گفت که بر اساس پیمان همکاریهای ستراتیژیک، افغانستان و امریکا، هر دو متعهد به حمایت ازارزشهای مشترک امنیتی و ستراتیژیک استند.

در حالیکه ولسی جرگه دو وزیر کلیدی حکومت افغانستان را در پیوند با ناامنی های اخیر در سرحد با پاکستان سلب اعتماد کردند، سفیر امریکا گفت:
"در باره چگونگی حملات توپخانه یی پاکستان بر ولایت کنر آگاهی ندارم .افغانستان و ایالات متحده در تلاش رسیدن توافق بر یک تفاهمنامۀ همکاریهای دفاعی استند. این توافقنامه نه تنها موضوع حضور نظامیان امریکایی در افغانستان بعد از سال ۲۰۱۴ را تثبیت خواهد کرد، بلکه نیازمندیهای دفاعی افغانستان را نیز مشخص خواهد ساخت."

تهیه متن این موافقتنامه یی مهم میان دو کشور، از جمله اولویت های مهم کاری سفیر جدید امریکا در کابل پنداشته میشود.
XS
SM
MD
LG