لینک های دسترسی

Breaking News

ایالات متحده امریکا تمامی قرضه های افغانستان را بخشید


ایالات متحده امریکا تمامی قرضه های افغانستان را بخشید
ایالات متحده امریکا تمامی قرضه های افغانستان را بخشید

ایالات متحده امریکا در اقدامی تازه تمامی قروض بالای افغانستان را بخشید و به این وسیله راه را به هدف تمرکز روی برنامه های انکشافی در این کشور مساعد ساخته است.

سند بخشش قروض به ارزش یکصد و هشت ملیون دالر امریکایی که از دهه های هفتاد و شصت میلادی بالای افغانستان باقی مانده بود، روز پنجشنبه بین کارل آیکن بیری، سفیرایالات متحده و داکتر عمر زاخیل وال، وزیر مالیه افغانستان به امضاء رسید.

کارل آیکن بیری، سفیر ایالات متحده گفت که برنامه بخشیدن قروض افغانستان تحت برنامه فقرزدایی صورت گرفته است تا افغانستان بتواند با استفاده از این فرصت، روی پروژه های انکشافی خود تمرکز داشته باشد.

درعین حال، داکتر عمر زاخیل وال وزیر مالیه افغانستان نیز با ابراز سپاس از ایالات متحده امریکا گفت که بخشیدن قروض افغانستان می تواند فرصت های تازه یی را ایجاد کند تا حکومت افغانستان با استفاده از منابع خود روی پروژه های انکشافی و تامین امنیت تمرکز داشته باشد.

داکتر عمر زاخیل وال گفت : "این پول را به جای اینکه به قرض میدادیم حال میتوانم در برنامه انکشافی مهم و ملی خود به مصرف برسانیم."

به اساس ارقامی که وزارت مالیه افغانستان در اختیار رسانه ها قرار داده است، از آن زمان تاکنون کشورهای مختلف جهان به شمول روسیه قرضه های به ارزش بیشتر از یازده ملیارد دالر شان را بخشیده اند.

وزارت مالیه افغانستان گفته است که افغانستان در سالهای دهه شصت و هفتاد میلادی یعنی در زمان سلطنت محمد ظاهر شاه و داوود خان، این قرضه ها را به هدف اجرای پروژه های انکشافی از کشورهای مختلف دریافت کرده بود.

XS
SM
MD
LG