لینک های دسترسی

Breaking News

اظهارات همسر عسکر متهم امریکایی به قتل 17 غیر نظامی افغان


کاریلین بیلز، همسر رابرت بیلز سرباز متهم به کشتار افراد ملکی در کندهار میگوید نمیتواند باور کند که شوهرش نُه طفل افغان را کشته و دو طفل دیگر را زخمی کرده باشد.

کاریلین در مصاحبۀ اختصاصی با تلویزیون ان بی سی که جریان کامل آن ساعاتی قبل به نشر رسید، گفت که شوهرش اطفال را دوست دارد و خودش هم مانند یک کودک است. کاریلین اضافه نمود که او از حقیقت آنچه اتفاق افتاده، آگاهی ندارد اما اتهامات وارده بر همسرش، برای او غیرقابل قبول می باشد.

وی همچنان گفت که شوهرش قبل از اعزام به جبهۀ جنگ، هیچ مشکلی در معاینات صحی اش نداشت و در زندگی شخصی، نیز نشانه یی از فشار روحی در او نبود. بر اساس گزارش های تازه، باور میرود که رابرت بیلز، در آن شب دو بار به قصد کشتار افراد ملکی، از پایگاه خارج شده است.

این در حالی است که نیویارک تایمز از جنرال عبدالرازق قوماندان امنیۀ کندهار به روز دوشنبه نقل کرده که گفته است، اردوی ایالات متحده خوردضابط بلیز را به مرگ یک طفل دیگر نیز متهم ساخته است که هنوز تولد نشده بود. ولی دفتر مطبوعاتی کندهار در پاسخ به این گزارش در صفحۀ تویتر چندین پیامی را نشر کرده که این گزارش را رد میکند. این اداره افزوده است که رسانه های امریکایی از قوماندان امنیۀ کندهار نقل قول غلط کرده است.

XS
SM
MD
LG