لینک های دسترسی

Breaking News

مشوره لئون پنیتا به حامد کرزی؛ تزیید اقدامات ضد استخباراتی


لئون پنیتا وزیردفاع ایالت متحده
لئون پنیتا وزیردفاع ایالت متحده
لئون پنیتا، وزیر دفاع ایالت متحده طی مکالمه تلفونی با حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان روز شنبه درمورد شمار فزاینده حملات نیروهای امنیتی افغان بر نیروهای امریکای و دیگر نیروهای ائتلاف ناتو بحث کرد.

جورج لیتل، سخنگوی وزارت دفاع ایالات متحده گفت آقای پنیتا آقای کرزی را ترغیب کرد تا به قوماندانان ایالات متحده اطمینان داده شود که در استخدام قوای تازه افغان اقدامات سخت تری کار گرفته می شود.

درتازه ترین حادثه یک مامور افغان روز جمعه بر دو سرباز ایالات متحده که در ولایت فراه حین آموزش بود، شلیک کرد.

لیتل گفت وزیر دفاع ایالات متحده اقدامات ضد استخباراتی بیشتر را برای شناسایی حمله کنندگان بالقوه در داخل لایه های قوای امنیتی افغان وهم چنین شرایط سخت تر در استخدام نیروهای تازه مشوره داد.

آقای پنیتا در صحبت با رئیس جمهور افغانستان همچنین مشوره داد که با بزرگان قریه برای کسب ضمانت از پرسونل امنیتی افغان مبادرت ورزند.

این مکالمه تلفونی نشانه نگرانی فزاینده در واشنگتن درمورد تهدیدات از نیروهای افغان است. به ویژه که عساکر امریکایی و ائتلاف حالا با اردو و پولیس افغان برای آمادگی انتقال و کنترول مسوولیت های امنیتی به افغان ها به طور نزدیک تر کارمی کنند.

به روز جمعه آشکار شد که به عساکر ایالات متحده دستور داده شده در تمامی وقت در افغانستان زمانی که آنها در پایگاه شان هستند، سلاح شان را حمل کنند. این فرمان پیشگیری از حملات نیروهای افغان علیه آنها می باشد.
XS
SM
MD
LG