لینک های دسترسی

Breaking News

اوباما:مشکلات زیاد است اما افریقا را فراموش کرده نمیتوانیم


بارک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده در نشست تجارتی با رهبران کشورهای افریقایی در واشنگتن اعلام کرد که ایالات متحده و شرکایش حدود ٣٣ میلیارد دالر را برای تامین مالی غرض گسترش سرمایه گذاری امریکا در قاره افریقا، تعهد خواهند کرد.

آقای اوباما طی یک بیانیۀ طویل پروگرامهای حکومت امریکا را برای قارۀ افریقا تشریح نمود.

آقای اوباما روی این مسله تاکید ورزید که شرکت های امریکایی در افریقا سرمایه گذاری می‌کنند، اما حکومت‌های افریقایی باید نیز زمینه آنرا محیا سازند، فساد اداری را ریشه کن و به اصلاحات حکومتی توجه نمایند.

این مبلغ اعلان شده صرف برای توسعه انرژی پاک، بهبود زیربنا ها و کمک به موسسات مالی و بخش های دیگر در نظر گرفته شده است.

یکی از اهداف اجلاس رهبران آفریقایی در واشنگتن احیای رابطه استراتژیک ایالات متحده در افریقا به عنوان قاره ایست که با طیف وسیعی از تهدیدات امنیتی روبرو می باشد.

ایالات متحده روابط امنیتی خود با افریقا را در سال های اخیر گسترش بخشیده است و هدف کمک به دولت های افریقایی مبارزه با گروه های افراطی مانند بوکو حرم در نایجریا، الشباب در شرق افریقا و شبه نظامیان در ساحل عاج است که تمرکز این اجلاس تجارت و سرمایه گذاری برای ایجاد آنچه که رئیس جمهور اوباما آنرا به عنوان یک رابطه جدید با آفریقا می بیند، خواهد بود.

رئیس جمهور اوباما درنشست تجارتی کشورهای افریقایی ابراز داشت حتی اگر بسیاری از مردم افریقا هنوز با فقر، جنگ، گرسنگی و بیماری روبرو اند ، ایالات متحده نباید دورنمای جدید افریقای در حال ظهور را ازدست دهد.

آقای اوباما گفت به عنوان بخشی از کار کرد های حکومت وی در قسمت تجارت با افریقا، تلاش های بیشتر را انجام خواهد داد تا کمپنی های امریکایی را در قسمت رقابت در آن بر اعظم کمک کند.

او گفت که " امروز ما هفت میلیارد دالر تامین مالی جدید برای ترویج صادرات امریکا به افریقا را اعلام نمودیم."

در طول اجلاس سران ایالات متحده و کشورهای قاره افریقا همچنین از برنامه های دیگر نیز صحبت به عمل آمد. یکی از آنها طرح بودجه برای انرژی پاک امریکا- افریقا است که تعهد کمک ده ملیون دالری را برای حمایت از کشورهای افریقایی ، جان کری وزیر امور خارجه ایالات متحده امریکا اعلام نمود.

در اعلام تعهدات توسط شرکت های ایالات متحده به سرمایه گذاری ١۴ میلیارد دلار در آفریقا، آقای اوباما گفت که امنیت برای نیل به پیروزی ضروری است.

آقای اوباما ابراز داشت " ما درحال مذاکره در مورد امنیت و صلح هستیم زیرا آینده متعلق به کسانی است که سازنده اند ، نه کسانی که به شدت جذب سرمایه گذاری و تجارت را نابود میکنند و خیلی دشوار است که درمیان جنگ مشاغل ایجاد نمود و زیر بنا ها را آباد کرد. "

XS
SM
MD
LG