لینک های دسترسی

Breaking News

کمک های امریکا به افغانستان متوقف نشده است


پیشتر ریاست جمهوری از قطع اکمالات تیل به اردوی ملی خبر داده بود
پیشتر ریاست جمهوری از قطع اکمالات تیل به اردوی ملی خبر داده بود

مقام های افغان می گویند گفتگوهای سری در باره امضاء توافقنامه امنیتی با امریکا جریان دارد.

بدنبال افزایش تنش ها میان کابل و واشنگتن در باره تاخیر در امضای توافقنامه امنیتی دوجانبه، یک مقام افغان به روز یکشنبه گفت که ایالات متحده امریکا هنوز هم یکی از متحدین قوی افغانستان است و کمک های آن کشور با افغانستان در هیچ عرصه متوقف نشده است.

جانان موسی زی، سخنگوی وزارت خارجه افغانستان گفت، مقام های افغان و امریکایی همچنان در باره توافقنامه امنیتی مذاکره می کنند.

آقای موسی زی گفت "تماس ها بین دولت افغانستان و دولت امریکا بصورت منظم و مستمر در ارتباط به مسایل مختلف وجود داشته به گونه همه روزه."

سخنگوی وزارت خارجه افغانستان اظهار خوشبینی نمود که اختلاف نظرها در باره امضای توافقنامه بزودی حل خواهد شد.

از سوی دیگر حضرت عمر زاخیلوال، وزیر مالیه افغانستان گفته است که مذاکرات در پشت پرده در مورد چگونگی امضای قراداد امنیتی و شرایطی که از سوی رئیس جمهور افغانستان پیشنهاد شده جریان دارد و پیشرفت های نیز در این مذاکرات به وجود آمده است.

آقای زاخیلوال به روز شنبه گفت "به آنها هم این موضوع منطقی است و همین جا است که این مذاکرات در پشت پرده فعلاً جریان دارد و پیشرفت های هم در ساحات مختلف صورت گرفته که ما امیدوار استیم که این پیشرفت ها به جای برسد که زمینه خوبی را برای امضای این موافقت نامه آماده بسازد."

ارزش اسعار

وزیر مالیه افغانستان گفت که پخش و نشر معلومات نادرست از سوی شماری از رسانه های غربی، بازار اسعار افغانستان را متاثر ساخته است.

او بویژه از پایین رفتن ارزش افغانی در مقابل دالر امریکایی صحبت کرد اما گفت که این رویکرد مؤقتی است.

شماری از آگاهان اقتصادی همچنان اُفت نسبی قیمت املاک در کابل و دیگر شهرهای افغانستان را به تاخیر در امضای توافقنامه امنیتی دوجانبه، ربط داده اند.

امیدواری های این دو مقام افغان در حالی بیان می شود که رئیس جمهور کرزی در جریان سفراش به هندوستان (۱۲ تا ۱۵ ماه دسامبر) باز هشدار داد که توافقنامه امنیتی دوجانبه را زیر فشار، امضا نخواهد کرد.
XS
SM
MD
LG