لینک های دسترسی

Breaking News

ایالات متحده هیولای بحری خود را به آب انداخت


این کشتی برای جنگ های غیر معمول طراحی شده و بعد از فعال شدن آن در سال ۲۰۱۶، سکوی پرواز طیاره های بدون پیلوت نیز خواهد بود.
این کشتی برای جنگ های غیر معمول طراحی شده و بعد از فعال شدن آن در سال ۲۰۱۶، سکوی پرواز طیاره های بدون پیلوت نیز خواهد بود.
ایالات متحده تازه ترین نوع کشتی طیاره بردار خود را به طور رسمی طی مراسمی نام گذاری کرد.

نیروی بحری امریکا می گوید که کشتی جدید که به نیروی اتمی مجهز است، "یو اس اس جرالد آر فورد" نام دارد و می تواند با کارمندان کمتری فعالیت کند.

این کشتی برای جنگ های غیر معمول طراحی شده و بعد از فعال شدن آن در سال ۲۰۱۶، سکوی پرواز طیاره های بدون پیلوت نیز خواهد بود.

این کشتی طیاره بردار امریکایی، سیزده میلیارد دالر هزینه برداشته است.

مقامات وزارت دفاع امریکا می گویند که با به آب انداختن این کشتی به آب های بحر، صفحۀ جدیدی در جنگ های دریایی گشوده می شود.

سوزان فورد بیلز، دختر جیرالد فورد، رئیس جمهور فقید ایالات متحده، روز شنبه این کشتی ۱۰۰ هزار تنی را نام گذاری کرد.

کارگران در طبقۀ اول این هیولای بحری، آخرین بخش های سه میلیون متر کیبل را نصب می کردند. خلاف کشتی های طیاره بردار قدیمی که توسط بخار فعالیت می کند، این کشتی کاملاً برقی است.

رولف بارتشی، مسئول این پروژه گفت که اکثر ساختمان های جدید این کشتی به انرژی الکترو مغناطیسی وابسته است تا طیاره ها راحتتر و دقیقتر روی آن نشست و پرواز کنند.

بارتشی گفت "این سیستم انعطاف پذیری های بسا بیشتری را به این کشتی فراهم کرده و فکر می کنم مدت عمر طیاره های را که از روی سکوی پرواز این کشتی ها استفاده می کند، طویل تر می سازد. این سیستم به شما استفادۀ طیف وسیعی از طیاره ها را اجازه می دهد."

سکوی پرواز این کشتی جدید امریکایی برای استفادۀ وسایل نقلیۀ هوایی بدون سرنشین و طیاره های بدون پیلوت نیز مساعد می باشد.

این توانمندی کشتی به خصوص در زمانی مفید واقع می شود که کشور های محدودی در سرتاسر جهان اجازۀ نشست و پرواز را به طیاره های بدون پیلوت امریکایی می دهد.

توماس موور، جنرال نیروی بحری ایالات متحده، مسئول ساختن این کشتی جدید طیاره بردار است.

موور گفت "نه تنها این کشتی طیاره بردار سهولت های عصر کنونی را که ما در جنگ نیاز داریم، فراهم می کند، در ضمن در هر نقطۀ جهان قادر به انجام مانور نظامی در فضای آزاد بحری می باشد. توانمندی حمل طیاره های بدون پیلوت امریکایی، مزیت واقعی دیگری است که موقف غیرقابل مقایسۀ را به این کشتی می دهد."

کشتی طیاره بردار جدید امریکایی، یک ماشین جنگی است. اما یک بخش راحتی هم دارد که به سرعت برای ماموریت های بشردوستانه تغییر شکل می دهد.

بسیاری از تجهیزات در کشتی پیچ شده و از ویلدنگ کار گرفته نشده است. این کشتی سیمی است چنانیکه وسایل به سادگی بسته بندی شده و برای انتقال آماده می گردد.

تام کولین، رئیس ساختمانی این کشتی است می گوید از این کشتی در ماموریت های بشردوستانه استفاده شده می تواند.

کولین گفت "اگر می خواهید که داخل کشتی شوید، و کدام ماموریت بشردوستانه را انجام دهید و به فضای بزرگتر برای استفاده از میز، کمپیوتر، صفحه های رد یابی نیاز دارید، به سادگی آنها را آورده و در طول یک روز می تواند همه را فعال سازید."

تمام این همه تجهیزات با مصارف و موجودیت کارمندان کمتر مساعد می گردد.

این کشتی با حدود ۱۲۰۰ کارمند فعالیت خواهد کرد که به مراتب کمتر از کارمندان کشتی های طیاره برداری است که در حال حاضر فعالیت دارند که با این حساب می توانند میلیارد ها دالر از بودجۀ نیرو های بحری امریکا را صرفه جویی کنند.

گزارش: لویز رامیرز، خبرنگار صدای امریکا
ترجمه: قدیر مشرف
XS
SM
MD
LG