لینک های دسترسی

Breaking News

وضعیت روهنگیایی ها موضوع بحث اوباما در برما


خانم آنگ به خاطر موقف گنگ خود در مورد روهنگیایی ها تحت انتقاد قرار دارد.
خانم آنگ به خاطر موقف گنگ خود در مورد روهنگیایی ها تحت انتقاد قرار دارد.

رئیس جمهور ایالات متحده در جریان سفرش به میانمار، به حکومت و احزاب مخالف سیاسی پافشاری می کند تا روند اصلاحات را سرعت بخشیده و انتقال ملکی آن کشور را پس از پایان چهار دهه اقتدار قوای نظامی تکمیل کنند.

این دومین سفر باراک اوباما به برما است. رئیس جمهور شاهد تغییرات زیادی در این کشور پس از نخستین سفرش در سال ۲۰۱۲ می باشد.

برما اکنون پس از چهار دهه اقتدار نظامی و انزوا، به دهکدۀ جهانی پیوسته است.

میانمار (برما) که میزبانی نشست سران کشور های جنوب شرق آسیایی را می کند، مورد استقبال و تمجید رئیس جمهور اوباما قرار گرفت.

آقای اوباما گفت"رئیس جمهور تین شین، می خواهم از مهمان نوازی و برگزاری این نشست عالی از شما سپاسگزاری کنم. فکر می کنم میانمار کاری خارق العادۀ را در میزبانی نشست امسال انجام داده و رهبریت مستحکمی را در مورد مسائل مورد علاقۀ تمام منطقه نشان داده است."

اما پس از تصویربرداری با سران کشور های دیگر، و صحبت روی همکاری های منطقه یی، رئیس جمهور ایالات متحده کار را در مورد نگرانی هایش آغاز کرد که اصلاحات سیاسی در آن کشور به سرعت متوقع پیش نمی رود.

موضوع حساس اقلیت روهنگیا و وضعیت زندگی رقت بار آنان شامل موضوعات مورد بحث رئیس جمهور در ملاقات با مقامهای ارشد حکومتی به شمول آنگ سان سوچی بود.

خانم آنگ به خاطر موقف گنگ خود در این مورد هدف انتقاد شدید قرار گرفته است.

بن رودس، معاون مشاور امنیت ملی ایالات متحده به خبرنگاران گفت که بدون رسیدگی به وضعیت روهنگیا انتقال به دوره یک دموکراسی با ثبات ممکن نمی باشد.

آقای رودس می گوید"می دانیم که این یک موضوع بسیار زیاد مغلق در میانمار بوده و نظرات بسیار عمیقی درین باره موجود است. در مورد این موضوع اختلافات زیاد تاریخی وجود دارد، اما با آنهمه برخی از اساسات را به هیچ وجه تغیرداده نمی تواند و آن حقوق جهانی تمام اتباع است که به همه یکسان قابل تطبیق است."

سایرموضوعات اختلاف برانگیز نیز موجود است که رئیس جمهور در اثنای توقفش اش در برسبُن آسترالیا، جاییکه گروه کشورهای جی ٢٠ تدویر می یابد به آن خواهد پرداخت.

آقای اوباما برنامه دارد با رهبران اروپایی در کنار اجلاس جی ٢٠ ملاقات کرده و علایمی را که روسیه بروز داده و عساکر و وسایل جنگی را به اوکراین فرستاده است مورد بحث قرار دهد.

XS
SM
MD
LG