لینک های دسترسی

Breaking News

مشاور امنیت ملی امریکا: اسناد به دست آمده از اقامتگاه اسامه برابر با کتابخانۀ یک کالج کوچک میباشد


مشاور امنیت ملی قصر سفید
مشاور امنیت ملی قصر سفید

یک مشاور امنیت ملی امریکا به روز یکشنبه گفت مقدار مواد و اسنادی که از اقامتگاه اسامه بن لادن در پاکستان بدست آمده است به اندازه کتابخانه یک کالج کوچک می باشد.

تام دانه لن مشاور امنیت ملی قصر سفید در پروگرام های روز یکشنبه تلویزیون های امریکا ظاهر گردید و گفت:

"اول اینکه مقدار عظیمی معلومات است که ما از یک دهشت افگن ارشد بدست آورده ایم. دوم اینکه استخبارات مرکزی امریکا می گوید که اسناد بدست آمده، برابر به یک کتابخانه یک کالج کوچک است."

دانه لن نمی گوید که القاعده از نظر استراتیژیک شکست خورده است، ولی می گوید که ایالات متحده امریکا به یک دست آورد بزرگی نایل آمده است.

"این بزرگترین دست آورد است که ما در تلاش های خود بر علیه القاعده داشته ایم. ما پس از ارزیانی سال گذشته ، برای مردم امریکا گفتیم که فشار بر القاعده آنقدر زیاد بوده است که از سال ۲۰۰۱ تا کنون در ضعیف ترین موقف قرار داشته اند."

در عین زمان حسین حقانی سفیر پاکستان در امریکا گفت ، حکومت پاکستان در صورت آگاهی از موجودیت بن لادن ، بدون شک، اقدامات لازم را اتخاذ می نمود.

"اگر هر عضو حکومت پاکستان، قوای نظامی و یا هم استخبارات آنکشور می دانست که بن لادن در پاکستان است، حتماً اقداماتی علیه آن انجام میداد. موجودیت بن لادن در پاکستان به نفع آنکشور نبود."

حقانی گفت پاکستان متعهد است تا موضوع موجودیت رهبر القاعده در آنکشور را مورد تحقیقات کامل قرار دهد.

XS
SM
MD
LG