لینک های دسترسی

Breaking News

دستگیری مظنون توطئه بم گزاری توسط پولیس نیویورک


دستگیری مظنون توطئه بم گزاری توسط پولیس نیویورک
دستگیری مظنون توطئه بم گزاری توسط پولیس نیویورک

مایکل بلومبرگ به روز یکشنبه به خبرنگاران گفت که خوزه پیمنتل، ۲۷ ساله به اتهامهای اتهامات متعددی مربوط دهشت افگنی دستگیر گردیده است.
او گفت "آقای پیمنتل که خود را "گرگ تنها" مینامیده، قصد داشته تا نیروهای امریکایی را که از کشورهای دیگر مانند افغانستان و عراق به کشور باز میگردند، هدف حملات خود قرار دهد. وی از پروپاگند القاعده الهام گرفته است. اما بخشی از توطئه بزرگتری در بیرون از کشور نیست."
ریموند کیلی، رئیس پولیس شهر نیویارک گفت زمانیکه پولیس شخص مظنون را به روز شنبه دستگیر نمود از قبل به ساختن سه بم پایپی اغاز نموده بود.
کیلی گفت "طرز برخورد پیمنتل مانند سایر دهشت افگنان از سخن ساده شروع شده است. وی رهنمود بمسازی را از مجله های الکترونیکی فرا گرفته که انور العولقی، منتشر میکرده است. وی دستور العمل ساخت بم را در مجله با این عنوان که "چگونه در آشپزخانه مادرتان بمب بسازید" دنبال نموده بود."
مقامهای شهر نیویورک در جریان جلسه استعمایه به روز یکشنبه بیان داشتند که این فرد یک ساعت با تمام شدن ساخت بمبش فاصله داشته است. در این جلسه، تصویر یک نمونه از بمی که گفته شد، آقای پیمنتل قصد ساخت آن را داشته به خبرنگاران نمایش داده شد. سپس ویدیویی را به خبرنگاران نشان دادند که همان بم در یک موتر تعبیه شده بود و بعد آن را منفجر کردند.

مقامات میگویند این شهروند امریکایی به دین اسلام مشرف شده بود و پیروان انور العولقی بود که اوایل امسال در حمله طیاره بدون پیلوت امریکا در یمن کشته شد.

XS
SM
MD
LG