لینک های دسترسی

Breaking News

پولیس واشنگتن ۴۰۰ مظاهره کننده را بازداشت کرد


مظاهره کنندگان خواستار پایان بخشیدن نقش پول در سیاست بودند.
مظاهره کنندگان خواستار پایان بخشیدن نقش پول در سیاست بودند.

پولیس شهر واشنگتن دی سی بیش از ۴۰۰ مظاهره کنندۀ را بازداشت کرد که عصر دوشنبه در مخالفت با نقش پول در سیاست، در بیرون ساختمان کانگرس ایالات متحده مظاهره برپا کرده بودند.

این مظاهره از سوی سازمان ائتلافی گروه های مختلف مدنی مسما به "بهار دموکراسی" راه اندازی شده بود.

سازمان یاد شده در وبسایت خود نگاشته است که " خواستار اقدام فوری کانگرس برای پایان بخشیدن فساد پولی بزرگ در سیاست" و "برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه" است.

مظاهره کنندگان که آرام و منظم به نظر می رسیدند، شعار "پول از سیاست خارج شود" را سر می دادند. اما پولیس امنیتی کانگرس ایالات متحده آنان را به "فعالیت غیرقانونی اعتراضی" متهم کرده است.

مظاهره کنندگان عهد کرده اند که اعتراض شان را همه روزه برای یک هفتۀ دیگر ادامه خواهند داد.

پیتر کالاهان مسوول ارتباطات سازمان بهار دموکراسی به خبرگزاری اسوشیتدپرس گفت "ما باور داریم که کانگرس خانۀ مردم است و این خانه باید به مردم پاسخگو باشد. ما می خواهیم که حق رای محفوظ بماند."

سازمان بهار دموکراسی در جنبش مدنی مسما با "پایان اشغال لاس انجلس" ریشه دارد و قیام آنان نیز با کارزار انتخاباتی برنی سندرز نامزد دموکرات و دونالد ترمپ نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده مصادف است.

سندرز و ترمپ، هر دو، مخالف نفوذ تمویل کنندگان کمپاین های انتخاباتی در امور سیاسی استند. گرچه اکثر گروه های شامل در سازمان بهار دموکراسی دموکرات و جمهوریخواه اند، برگزار کنندگان مظاهرۀ دیروز می گویند که اعتراض دیروز غیر حزبی بود.

XS
SM
MD
LG