لینک های دسترسی

Breaking News

سناتور چک هیگل کاندید احتمالی پست وزارت دفاع امریکا


چک هیگل، سناتور سابق ایالات متحده امریکا در صورت کاندید شدن به کرسی وزارت دفاع امریکا به مشکل مواجه خواهد شد.

دو سناتور کانگرس امریکا به روز یکشنبه گفتند در صورتیکه رئیس جمهور اوباما هیگل را به کرسی وزارت دفاع نامزد نماید، برای کسب موافقت کانگرس به مقرری وی به مشکل مواجه خواهد شد.

جو لیبرمن، سناتور مستقل از ایالت کنیکتیکت - که بازنشسته می شود و رای داده نخواهد توانست - به موقف هیگل در مورد ایران اشاره کرده گفت تایید وی به این سمت مشکل خواهد بود. وی گفت سوال های معقول و منطقی وجود دارد که هیگل باید پاسخ بگوید.

به همین ترتیب لندزی گراهام، سناتور جمهوریخواه از ایالت کارولاینای جنوبی نیز می گوید که کاندیداتوری چک هیگل به مشکل مواجه می گردد. او می گوید که وی فکر نمی کند که هیگل بتواند از جانب جمهوریخواهان آرای زیادی بدست آورد.

هیگل، ۶۶ ساله، منحیث کاندید اول برای جانشینی لیون پنیتا، وزیر دفاع فعلی امریکا به شمار می رود اگرچه عده ای از سناتوران جمهوریخواه می گویند که آنها مطمئن نیستند که از تقرر هیگل به این وظیفه پشتیبانی کنند.

نگرانی عمده جمهوریخواهان اظهارات سابق هیگل در مورد اسرائیل و ایران است. آنها می گویند هیگل به اندازه کافی از اسرائیل، متحد عمده شان در شرق میانه، پشتیبانی نمی کند. هیگل در گذشته علیه وضع تعذیرات بر ایران رای داده است.

دو کرسی خالی

اما در حال حاضر کرسی وزارت دفاع امریکا یگانه کرسی نیست که به کاندید نیاز دارد.

هلری کلنتن وزیر خارجه امریکا نیز سال آینده از وظیفه اش کنار می رود. گفته می شود که جان کری در صدر فهرست رئیس جمهور اوباما برای نامزدی به این کرسی قرار دارد.

خانم کلنتن یکی از چهار وزیر زن در کابینه رئیس جمهور اوباما می باشد.

در همین حال، با استعفای دیوید پترییس رئیس اداره استخبارات ایالات متحده امریکا، سی ای ای، کرسی ریاست استخبارات امریکا نیز خالی می ماند.
XS
SM
MD
LG