لینک های دسترسی

Breaking News

عضو ارشد القاعده در حملۀ طیارۀ بی‌پیلوت در پکتیکا کشته ‌شد


وزارت دفاع امریکا اعلام کرد که یک عضو ارشد شبکۀ القاعده در نتیجۀ حمله طیارۀ بی‌پیلوت در پکتیکا کشته شده است
وزارت دفاع امریکا اعلام کرد که یک عضو ارشد شبکۀ القاعده در نتیجۀ حمله طیارۀ بی‌پیلوت در پکتیکا کشته شده است

وزارت دفاع امریکا می‌گوید، قاری یاسین یکی از اعضای ارشد شبکۀ القاعده در نتیجۀ حمله هوایی طیارۀ بی‌پیلوت، هفتۀ گذشته (۱۹ مارچ) در ولایت پکتیکا در افغانستان کشته شده است.

این وزارت با نشر بیانیه‌ای اعلام کرد که قاری یاسین، مسؤول کشتار ده‌ها قربانی بی‌گناه به شمول دو کارمند خدماتی امریکا بود.

در همین حال، جنرال دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع افغانستان به صدای امریکا نیز تأیید کرد که چندین عضو شبکۀ القاعده در پکتیکا کشته شده اند؛ اما از این که قاری یاسین نیز در بین کشته‌گان است، اظهار بی‌خبری کرد.

جیم ماتیس وزیر دفاع امریکا، گفته است "کشته‌شدن قاری یاسین گویای آن است که تروریستانی که اسلام را بدنام می‌کنند و عمداً مردم بی‌گناه را هدف قرار می‌دهند، از عدالت فرار نخواهند توانست".

وزارت دفاع امریکا، قاری یاسین را عضو ارشد شبکۀ القاعده و باشندۀ ایالت بلوچستان پاکستان معرفی کرده که با تحریک طالبان پاکستان، روابط نزدیک داشته و چندین حمله تروریستی شبکۀ القاعده را طراحی کرده است.

حمله بیستم سپتمبر ۲۰۰۸ در هوتل ماریوت در اسلام‌آباد پاکستان که منجر به کشته‌شدن ده‌ها تن گردید و در میان آن قربانیان دو امریکایی، ماج رودولفو آی رودریگیز عضو نیروهای هوایی و متیو جی اوبراینت یک افسر تخنیکی نیروهای دریایی ایالات متحده شامل آنان بود، یکی از حمله‌هایی است که طراحی آن را وزارت دفاع امریکا به قاری یاسین نسبت داده است.

در بیانیۀ وزارت دفاع امریکا همچنان آمده است، یاسین همچنان مسؤول حمله سال ۲۰۰۹ بر بس حامل بازیکنان تیم کرکت سریلانکا در لاهور است، در آن حمله شش پولیس پاکستانی و دو غیرنظامی کشته و شش عضو تیم زخمی شدند.

القاعده هنوز در مورد کشته‌شدن قاری یاسین اظهار نظر نکرده است.

XS
SM
MD
LG