لینک های دسترسی

Breaking News

قراردادیان پنتاگون سه چند سربازان امریکایی در افغانستان اند


در سال ۲۰۱۲ شمار قراردادیان وزارت دفاع امریکا در افغانستان به ۱۱۷ هزار نفر می رسید
در سال ۲۰۱۲ شمار قراردادیان وزارت دفاع امریکا در افغانستان به ۱۱۷ هزار نفر می رسید

رقم سه چند قراردادیان وزارت دفاع ایالات متحدۀ امریکا در افغانستان در مقایسه با سربازان امریکایی مستقر در آن کشور بار دیگر پرسش هایی در مورد نقش این قراردادیان در جنگ و نیز نظارت از کار آنان مطرح ساخته است.

نهاد "خدمات تحقیقاتی کانگرس" گزارش داده است که در ماه های نخست سال ۲۰۱۶ شمار قراردادیان غیرنظامی وزارت دفاع امریکا در افغانستان نزدیک به ۲۹ هزار نفر بود، حالانکه شمار نظامیان امریکایی مستقر در آن کشور کمتر از ۹۰۰۰ سرباز است.

یافته های این نهاد تحقیقاتی نشان داده است که حدود دو سوم قراردادیان شهروندان خارجی اند و تنها حدود ۱۰ درصد آنان سرگرم انجام وظایف امنیتی اند. بیشتر این قراردادیان خدمات ترجمانی، تدارکاتی و حفظ و مراقبت را فراهم می‌کنند.

در گزارش آمده است که شمار کارمندان غیرنظامی وزارت دفاع ایالات متحده در افغانستان از اواسط ۲۰۱۱ به ویژه پس از کاهش حضور سربازان امریکایی در آن کشور، روبه افزایش بوده و اکنون به اوج خود رسیده است.

اوایل ۲۰۱۲، که ۸۸ هزار سرباز امریکایی در افغانستان حضور داشت، شمار قراردادیان وزارت دفاع امریکا در آن کشور به ۱۱۷ هزار نفر می‌رسید که از آن جمله حدود ۲۳ درصد آنان به وظایف امنیتی توظیف شده بودند.

قانونگذاران امریکایی در سال‌های اخیر نظارت از کار و امنیت قراردادیان امریکایی مستقر در افغانستان را مورد بررسی قرار داده و به گونۀ خاص از ناحیۀ ضیاع کمک‌ها و فساد مرتبط با کار این قراردادیان ابراز نگرانی کرده اند.

هرچند سناتوران امریکایی در آغاز سال روان، اصلاحات جدید و نقش بیشتر نظارتی بر کار قراردادیان وزارت دفاع را در مسودۀ سالانۀ "لایحۀ مجوزۀ دفاعی" امریکا شامل ساختند، این اقدام مشخصاً افغانستان را به عنوان ساحۀ مورد نظر برنشمرده است.

گزارش جدید ارقام قراردادیان وزارت دفاع امریکا را در افغانستان و عراق از سال ۲۰۰۷ به اینسو ارایه کرده است. وزارت دفاع امریکا در عراق و افغانستان مجموعاً ۲۲۰ میلیارد دالر را در بدل خدمات این قراردادیان پرداخت کرده است.

نهاد خدمات تحقیقاتی کانگرس همچنان گفته است که در آغاز تابستان سال روان حدود ۲۵۰۰ قراردادی وزارت دفاع امریکا در کنار ۴۰۰۰ سرباز امریکایی در عراق توظیف بودند و نظامیان را در جنگ بر ضد تندروان گروه دولت اسلامی در منطقه معاونت می کردند.

XS
SM
MD
LG