لینک های دسترسی

Breaking News

پنتاگون اعزام هزاران سرباز امریکایی را به افغانستان بررسی می کند


انتظار می رود که تا آخر ماه فبروری وزیر دفاع امریکا پیشنهادات مختلف را در زمینۀ مبارزه بر ضد داعش نیز ارایه کند
انتظار می رود که تا آخر ماه فبروری وزیر دفاع امریکا پیشنهادات مختلف را در زمینۀ مبارزه بر ضد داعش نیز ارایه کند

قرار است جیم متیس، وزیر دفاع ایالات متحده، روز سه شنبه به اروپا سفر کند و با وزیران دفاع کشور های مختلف اروپایی در مورد مبارزه بر ضد داعش و جنگ افغانستان ملاقات کند.

جیم متیس، وزیر دفاع ایالات متحدۀ امریکا، در نخستین سفر خود به صفت وزیر دفاع امریکا به اروپا، در حالی با همتایان اروپایی خود دیدار می‌کند که واشنگتن سرگرم بررسی اعزام هزاران قوای اضافی به افغانستان است تا از این طریق استراتیژی تهاجمی در برابر تندروان گروه دولت اسلامی یا داعش در آن کشور گرفته شود.

آقای متیس با سایر وزرای ناتودر مورد مبارزه بر ضد داعش و جنگ افغانستان نیز صحبت خواهد کرد.

پنجشنبه گذشته، جان نکلسن، فرمانده عمومی نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان در جریان جسلۀ استعماعیه سنای ایالات متحده گفت که جنگ افغانستان به بن بست رسیده است و برای بیرون رفت از این وضعیت، حکومت افغانستان به گونه ای کمک شود تا قادر به گرفتن موضع تهاجمی در برابر شورشیان و گروه های دهشت افگنی شود.

آقای نکلسن به صورت مشخص خواهان چندین هزار قوای اضافی در افغانستان شد. او گفت که در این مورد با وزیر دفاع امریکا و سایر مقامات ارشد پنتاگون صحبت خواهد کرد.در حال حاضر، ۱۳۳۰۰ سرباز ناتو به شمول ۸۴۰۰ سرباز امریکایی در افغانستان مستقر اند.

در همین حال، آقای متیس روز جمعه در دیدار با اورزولا فن در لاین، وزیر دفاع آلمان، در مقر وزارت دفاع ایالات متحده، پیرامون عملیات نظامی در افغانستان نیز صحبت کردند. آلمان ۸۵۰ نیرو در افغانستان دارد.

به نوشتۀ واشنگتن پوست، وزرای دفاع امریکا و آلمان در مورد عملیات نظامی در افغانستان نیز صحبت کردند، اما در مورد جزئیات این گفتگو ها چیزی نگفته اند.

موقف حکومت افغانستان

در همین حال، حکومت افغانستان، از اقدام حکومت امریکا در مورد استقبال می کند. ریاست اجرائیه حکومت افغانستان می گوید که قوای آن کشور هنوز هم به مشورۀ نیرو های بین المللی نیازمند است.

جاوید فیصل، معاون سخنگوی ریئس اجرائیه، در مصاحبه ای با صدای امریکا گفت که ماموریت جنگی قوای خارجی در افغانستان پایان یافته است. اما به خاطر که قوای افغانستان به پای خود ایستاده شوند و پاسخگوی همه خطرات باشند، نیاز است تا قوای بین المللی از طریق آموزش و مشوره ده آنان حمایت کند.

پلان جدید بر ضد داعش

قرار است آقای متیس در سفر به اروپا در بروکسل توقف کند و در آنجا با همتایان اروپایی خود ملاقات کند. به تعقیب آن، وزیر دفاع امریکا به آلمان سفر خواهد کرد تا در کنفرانس امنیتی مونیخ اشتراک کند. در کنفرانس امنیتی مونیخ، سران کشور، صد ها وزیر از کشور های مختلف و استادان پوهنتون ها در مورد مسایل امنیتی جهان بحث می کنند

بر اساس گزارش روزنامۀ واشنگتن پست، قرار است آقای متیس در بروکسل میزبان مقامات ارشد کشور هایی باشد که در مبارزه بر ضد تندروان گروه دولت اسلامی یا داعش، سهم دارند.

مقام‌های امریکایی، به گزارش واشنگتن پست، در هفته های آینده پلان جدیدی را در رابطه به مبارزه بر ضد داعش تهیه خواهد کرد و آنرا به دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، ارایه خواهد کرد.

آقای ترمپ بار ها گفته است که برد ضد داعش مبارزۀ جدی خواهد کرد و در نهایت "دهشت افگنی رایکال اسلامی" را محو خواهد کرد.

انتظار می رود تا آخر ماه فبروری، آقای متیس پیشنهاد های مختلفی را در مورد مبارزه بر ضد داعش به قصر سفید ارایه کند.

این پیشنهادات شامل تغییر در مورد دخالت قوای ایالات متحده در جنگ بر ضد داعش است. علاوه بر آن، استراتیژی که از طریق دیپلوماسی داعش را در انزوا قرار بدهد، عملیات سایبری در برابر داعش، گسترش شرکای جدید در مبارزه بر ضد تندروان و استفاده از روش های که منجر به قطع تمویل مالی تندروان داعش گردد، شامل پیشنهادات وزیر دفاع ایالات متحده خواهد بودد.

XS
SM
MD
LG