لینک های دسترسی

Breaking News

آیا می خواهید ویزه اقامت دایمی امریکا را به دست آرید؟


افغانستان کمترین برنده را در این برنامه دارد
افغانستان کمترین برنده را در این برنامه دارد

ایالات متحده از طریق برنامۀ ویزه لاتری برای ۵۰ هزار شهروند کشور هایی که کمترین میزان مهاجرت را به امریکا دارند، اقامت دایمی می دهد.

برنامه قرعه کشی ویزه ورود به ایالات متحده که به نام لاتری (گرین کارت) یا کارت سبز مشهور است، همه ساله از سوی وزارت خارجه ایالات متحده برگزار می گردد.

این برنامه با تصویب کانگرس بخاطر متوازن ساختن جمعیت مهاجرین کشور های دارای میزان پایین مهاجرت به ایالات متحده آغاز شده است. برای برندگان پس از طی همه مراحل آن بلاخره کارت سبز یا ویزه اقامت دایمی در ایالات متحده داده می شود.

علاقمندان می توانند سر از روز چهار شنبه یکم اکتوبر ۲۰۱۴ تا ۱۲ چاشت روز دوشنبه سوم نومبر ۲۰۱۴ به وقت واشنگتن دی سی فورمه های درخواست ویزه لاتری سال ۲۰۱۶ را در ویبسایت اختصاصی این برنامه خانه پری کنند.

قرار است طی این برنامه در سال ۲۰۱۶ میلادی در حدود ۵۵ هزار ویزه ورود به ایالات متحده به درخواست کنندگان کشور های واجد شرایط توزیع شود. اما بر اساس یک لایحۀ که در سال ۱۹۹۹ از سوی کانگرس ایالات متحده تصویب شد، پنج هزار ویزه تنها به درخواست کنندگان از نیکاراگوا و امریکایی مرکزی اختصاص یافته است.

صفحات و ایمیل های جعلی

چون شمار علاقمندان اشتراک درین برنامه از سرتاسر جهان بسیار زیاد است، برخی صفحات انترنتی و یا ایمیل های جعلی از سوی افراد فریب کار ساخته شده و به بهانه خانه پری و یا اجازه دادن اشتراک درین قرعه کشی از افراد تقاضای پول می کنند، در حالیکه ثبت نام بخاطر اشتراک در برنامه قرعه کشی ویزه ورود به ایالات متحده موسوم به DV کاملاً رایگان است.

علاقمندان می توانند با مراجعه به صفحه ویژه قرعه کشی مربوط به وزارت خارجه ایالات متحده، فورمه اشتراک را خانه پری نموده و خود را ثبت نام کنند.

افغانستان با کمترین برنده

افغانستان از جمله کشور های است که شهروندان آن می توانند دراین روند اشتراک کنند. کشورهاییکه بیش از ۵۰ هزار شهروند آن طی پنج سال اخیر به ایالات متحده مهاجرت نموده اند، از اشتراک درین قرعه کشی محروم می باشند.

شهروندان بنگله دیش، برازیل، کانادا، چین، کولمبیا، جمهوری دومینیکن، اکوادور، سلوادور، هیتی، هند، جامایکا، مکسیکو، نایجریا، پاکستان، پیرو، فلیپین، کوریای جنوبی، ویتنام و بریتانیا – به استثنای آیرلند شمالی- مستحق درخواست این ویزه شناخته نشده اند، زیرا هر یک از این کشور ها در پنج سال گذاشته بیشتر از ۵۰ هزار پناهجو فرستاده است.

در سال ۲۰۱۱ فقط ۲۵ نفر و در سال ۲۰۱۲ به تعداد ۴۳ نفر از شهروندان افغانستان موفق به کسب ویزه ورود به ایالات متحده از طریق این قرعه کشی شدند. این در حالی است که در سال ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ به ترتیب ۲۰۲۳ و ۲۴۲۸ شهروند ایران از این طریق به ایالات متحده مهاجرت نمود.

شرایط ثبت نام در قرعه کشی

شرایط ثبت نام برای اشتراک درین قرعه کشی آسان است ولی برای راه یافتن به مرحله قرعه کشی باید در خانه پری "فورمه اشتراک" دقت کرد.

شرط اول ثبت نام این است که شما و یا همسر تان باید شهروند افغانستان باشید. در صورتیکه شما متولد افغانستان نباشید اما والدین تان شهروند افغانستان باشند، حق اشتراک در این برنامه را دارید.

هر در خواست کننده حق دارد فقط "یک بار" فورمه اشتراک را خانه پری و ارسال نماید. خانه پری و ارسال بیشتر از یک فورمه توسط یک شخص، باعث محروم شدن حق اشتراک او در قرعه کشی می شود. کسانیکه متاهل استند، در صورتیکه واجد شرایط باشند هم خود و هم همسر شان می توانند به صورت جداگانه درین قرعه کشی اشتراک کنند.

شرط اساسی دوم برای اشتراک درین قرعه کشی فراغت از صنف دوازدهم مکتب و یا داشتن دست کم دو سال تجربه در یک شغل است. باید یاد آور شد اگر کسی درین قرعه کشی برنده شود، فرزندان متاهل و بزرگتر از سن ۲۱ سال او نمی توانند ویزه ورود به امریکا را دریافت کنند.

مشخصات عکس

شما باید عکس خود را نیز همراه با فورمه ارسال کنید. افراد متاهل و دارای فرزند باید تصاویر همسر و فرزندان شانرا نیز ارسال نمایند. عدم رعایت مشخصات تصویر توسط علاقمندان این قرعه کشی سبب می شود تا شمار زیادی آنان به مرحله قرعه کشی راه نیابند.

از پوشیدن کلاه نظامی و یا لنگی در تصویر خود داری کنید. داشتن پوشش سر (چادر) در تصویر در صورتیکه چهره را پنهان نکرده باشد، ممانعتی ندارد. در پس منظر تصویر از رنگ های روشن استفاده گردد. تصویر باید به شکل JPEG و با اندازه حد اکثر ۲۴۰ کیلوبایت ارسال گردد. تصویر باید ۶۰۰ در ۶۰۰ پکسل باشد.

آیا برنده استید؟

پس از خانه پری و ارسال فورمه ثبت نام، یک شماره تاییدی دریافت خواهید کرد. این شماره را با خود نگه دارید چون زمانیکه نتایج قرعه کشی اعلان می گردد، شما با مراجعه به صفحه ویژه قرعه کشی و وارد نمودن این شماره می توانید دریابید که آیا در میان برندگان قرعه کشی استید یا خیر.

وزارت خارجه ایالات متحده برای برندگان قرعه کشی از طریق ارسال نامه یا ایمیل اطلاع نمی دهد. یگانه راه که می توانید بدانید آیا برنده استید یا خیر همانا مراجعه به صفحه ویژه و وارد نمودن شماره تاییدی فورمه تان است.

هزینه سفر به ایالات متحده

در صورت برنده شدن و دریافت ویزه ورود به ایالات متحده، تمام هزینه سفر به شمول فیس اخذ ویزه به دوش شخص برنده است.

شخص برنده می تواند پس از ورود به ایالات متحده کارت سبز یا ویزه اقامت دایمی در آن کشور را بدست آورد.

رهنمود مفصل خانه پری فورمه ثبت نام در قرعه کشی و مشخصات تصویر را می توانید به زبان انگلیسی از این پیوند بدست آرید.

یادداشت: صدای امریکا مسؤول محتویات سایر صفحات انترنتی نمی باشد.

XS
SM
MD
LG