لینک های دسترسی

Breaking News

بحث در مورد قانونی بودن استفاده طیاره های بی پیلوت


رئیس جمهور اوباما قانونی بودن برنامه سری استفاده طیاره های بی پیلوت و دیگر فعالیت های مبارزه با دهشت افگنی حکومتش را به روز پنجشنبه به بحث می گیرد.

یک مقام قصر سفید، که نخواست اسمش افشا گردد، گفت بیانیه روز پنجشنبه رئیس جمهور اوباما در مورد برنامه سری استفاده طیاره های بی پیلوت بیانگرکوشش او برای عملی ساختن تعهداتش به مردم امریکا می باشد.

رئیس جمهور اوباما در بیانیه سالانه خطاب به مردم، در ماه فیبروی، وعده سپرد که در مورد برنامه جنجال بر انگیز طیاره های بی پیلوت، که منحیث جز عمده تلاش های قصر سفید در مبارزه با دهشت افگنی شناخته شده است، شفاف می باشد.

این مقام قصر سفید علاوه کرد که رئیس جمهور اوباما همچنان در جریان بیانیه روز پنجشنبه خود در پوهنتون دفاع ملی امریکا در مورد تلاش ها برای مسدود نمودن زندان خلیج گوانتانامو صحبت خواهد کرد. رئیس جمهور وعده سپرد تا آن تلاش ها را بار دیگر تجدید کند با وجود اینکه چنین تلاش ها در گذشته به موانع مواجه شد.

قصر سفید می گوید رئیس جمهور اوباما آماده بود تا بیانیه اش را در اوایل ماه جاری ایراد کند اما به دلیل وقوع چندین رویداد به تعویق انداخته شد، که در ان جمله رویداد های اعتصاب غذائی زندانیان در زندان خلیج گوانتانامو، و تقاضای مدارک تماس های تیلفونی خبرنگاران آژانس خبر رسانی اسوشیتد پرس از طرف وزارت عدلیه امریکا شامل می باشد.

گروه های آزادی های مدنی و یک ائتلاف غیر معمول سناتوران جمهوریخواه و دموکرات ، قصر سفید را بخاطر مخفی نگهداشتن جزئیات برنامه استفاده طیاره های بی پیلوت، مورد انتقاد قرار داده اند. بصورت مشخص آنچه قابل نگرانی بیشتر منتقدین بوده است، استفاده این طیاره ها برای کشتن شهروندان امریکا در خارج می باشد.

انتظار می رود که اداره رئیس جمهور اوباما استفاده طیاره های بی پیلوت و دیگر تاکتیک های مبارزه با دشت افگنی را در حالی افزایش بخشد که جنگ در افغانستان در سال 2014 خاتمه می یابد، و اکثریت عساکر امریکا دوباره به امریکا بر می گردند.
XS
SM
MD
LG