لینک های دسترسی

Breaking News

احتمال عدم رای دهی ۹۰ میلیون امریکایی، در انتخابات ریاست جمهوری


یک روزنامه امریکایی گزارش داده است که احتمالا ۹۰ میلیون شهروند امریکا، در انتخابات ریاست جمهوری این کشور رای نخواهند داد. عمده ترین دلیل عدم اشتراک میلیونها امریکایی در انتخابات، دلسردی آنها از روند سیاسی و اقتصادی کشورشان است.

بیشتر امریکایهایی که به نوشته روزنامه 'یو اس ای تودی' در انتخابات ماه نوامبر اشتراک نخواهند کرد، حامی بارک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده استند.

نظر سنجی مشترک 'یو اس ای تودی' و یک پوهنتون امریکایی نشان می دهد که، از جمله ۳۱۰ میلیون نفوس ایالات متحده حدود ۹۰ میلیون در انتخابات سهم نخواهند کرد.

عدم علاقه به سیاست، مصروفیت و بی باوری به تطبیق برنامه های کاندیدان عمده ترین دلایلی آنهایی است که در انتخابات رای نخواهند داد.

جیمز ملون، خبرنگار و کارشناس امور انتخاباتی می گوید رای دادند در امریکا از سال ها به این سو با چالش های مختلف رو به رو می شود.

در برخی موارد مردم بسیار زیاد به پای صندوق های رای رفتند و در بعضی اوقات انتخابات، تعدادی اندکی دیده شده اما این هم نظر به کاندیدان انتخاباتی می باشد. به طور مثال در سال 2008 هنگامی که آقای اوباما برای بار اول برای انتخابات ریاست جمهوری در مبارزه بود، 60 در صد مردم رای خود را به صندوق های ریختند.

این خبرنگار و کارشناس امور انتخاباتی علاوه کرد: " یکی از نگرانی های که امسال دیده می شود این است که بسیاری از رای دهندگان به خصوص جوانان ، احتمالا از انتخاب رای خود خودارای کنند زیرا آن هیجانی که چهار سال قبل دیده می شد، امسال دیده نمی شود که این صدمه بزرگ برای کمپاین آقای اوباما خواهد بود."

آقای ملون می گوید اقتصاد موضوع مهم انتخابات امسال بوده است که مردم نتیجه آنرا می خواهند و سابقه کارکرد آقای اوباما در بخش اقتصاد چندان قوی نبوده است از این رو آقای اوباما انتخابات را با گزینه های دیگری در مقابل مت رامنی ، رقیب خود به پیش می برد.

او افزود: "جمهوریخواهان امسال ببشتر با انگیزه استند. انها شدیدا برخلاف سیاست های آقای اوباما استند و همچنان حضور تی پارتی را که نباید از نظر انداخت."

مائیکل کوگلمن، تحلیلگر مرکز تحقیقاتی 'وودرو ویلسن' در واشنگتن به این باور است که تفاوتهای اساسی در برنامه های جمهوری خواهان و دموکراتها وجود دارد.

بیمه صحی و بهبودی اقتصادی از جمله مهمترین مسایلی است که بیشترین توجه هر دو حزب رقیب به آن معطوف گردیده است.

آقای کوگلمن می گوید: "موضوع مهم انتخابات سال 2012 اقتصاد است که رای دهندگان به گفته های این کاندیدان که وعده رفااقتصادی را داده اند ، باور ندارند.به نظر مردم این سخنان مبارزاتی در انتخابات می باشد که کدام تغیری مثبتی را به باور نخواهد اورد."

قرار است روز سه شنبه، ۶ ماه نوامبر امریکاییها با اشتراک در انتخابات ریاست جمهوری، رئیس جمهور آینده این کشور را انتخاب کنند.

بارک اوباما که در سال ۲۰۰۸ انتخابات را از رقیب جمهوری خواه اش، جان مکیین، برد امسال برای دور دوم ریاست جمهوری کاندید است. رقیب احتمالی آقای اوباما، مت رامنی است.
XS
SM
MD
LG