لینک های دسترسی

Breaking News

بحث نامزدان جمهوری خواه ایالات متحده در مورد افغانستان


بحث نامزدان جمهوری خواه ایالات متحده در مورد افغانستان
بحث نامزدان جمهوری خواه ایالات متحده در مورد افغانستان

مناظرۀ شام شنبه داوطلبان نامزدی حزب جمهوری خواه برای انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده در مورد سیاست خارجی و عملیات نظامی این کشور در افغانستان بازتاب دهندۀ تمایل برای خروج قوای ایالات متحده از افغانستان بود.

مت رامنی، والی پیشین ایالت مسه چوستس که در انتخابات میان حزبی کاندیدان امیدوار حزب جمهوری خواه از دیگر رقبایش پیشی گرفت، خواستار خروج فوری قوای ایالات متحده از افغانستان شد.

رامنی گفت "میخواهم از انتقال مسوولیت های امنیتی به قوای افغان اطمینان حاصل کنم، به چنین قوای افغانی که توانمندی حفظ حاکمیت ملی کشور شان را در برابر طالبان داشته باشند. نمی خواهم کاری کنم که دستآوری های مان را در افغانستان به مخاطره قرار دهد."

جان هنتسمن سفیر پیشین ایالات متحده در چین ویکی از کاندیدان امیدوار در مناظرۀ شب گذشته گفت که تصمیم گیری روی خروج قوا به سرقوماندان اعلای قوای مسلح ایالات متحده مربوط می شود.

هنتسمن گفت "طالبان دیگر در قدرت نیستند، القاعده را از پناگاه های امن شان بیرون راندیم، انتخابات آزاد در افغانستان برگزار شد، اسامه بن لادن دیگر وجود ندارد، جامعۀ مدنی در افغانستان تقویت یافته است، اردو و پولیس آن کشور را کمک کرده ایم، به باور من زمان برگشت به کشور است."

نیوت گنگریچ، رئیس پیشین مجلس نمایندگان ایالات متحده با قبول این نکته که افغانستان بخشی از مشکلات روز افزون جامعۀ بین المللی است، بی ثباتی در پاکستان و تهدید هستوی ایران را از مسایل دیگری بر شمرد که مستلزم عطف بیشتر می باشد.

XS
SM
MD
LG