لینک های دسترسی

Breaking News

پال رایان اظهارات ترمپ را نژاد پرستانه خواند


رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده
رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده

دونالدترمپ، نامزد احتمالی جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری می گوید اظهارات وی در بارۀ قاضی هسپانوی نژاد کالیفورنیا "تعبیر نادرست" شده است.

آقای ترمپ در صفحۀ رسمی خود نگاشته است که با هزاران مکسیکویی و هسپانوی نژاد ها دوست بوده و در شرکت های وی کار می کنند.رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده، اظهارات دونالدترمپ را در مورد قاضی هسپانوی نژاد ایالت کالیفورنیا محکوم کرد.

این اظهارات آقای ترمپ پس از آن بیان شد که با انتقاد شدید پال رایان، رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده مواجه شد و آقای ترمپ را "نژادپرست" خواند.

آقای رایان، که ماه گذشته "حمایت خود را از دونالدترمپ" اعلام کرد روز سه شنبه به خاطر اظهارات آقای ترمپ در بارۀ قاضی هسپانوی کالیفورنیا ابراز ندامت کرده گفت " در بارۀ آن اظهارات که وی بیان کرده ابراز تاسف می کند. ادعای عدم کارکردگی یک شخص به خاطر نژاد وی بیانگر اظهارات یک نژادپرست است."

آقای ترمپ به تکرار قاضی گونزالو را به باد انتقاد گرفته گفته بود که چون از پدر و مادر مکسیکویی به دنیا آمده لذا در برابر قضیۀ وی "یک جانبه رفتار کرده است." گونزالو در قضیه اقامه دعوا علیه پوهنتون ترمپ، قضاوت می کند.

دونالدترمپ، نامزد احتمالی و جنجال برانگیز جمهوریخواه
دونالدترمپ، نامزد احتمالی و جنجال برانگیز جمهوریخواه

این اظهارات آقای ترمپ، تلاش های رهبران حزب جمهوریخواه را برای متحد ساختن آن حزب نیز با خطر مواجه ساخته است.

این نامزد احتمالی میلیادر جمهوریخواه می گوید که تمام قضات باید معیارات قضاوت را داشته باشند و ابراز امیدواری کرده تا در قضیۀ پوهنتون ترمپ "قضاوت عالدلانه" صورت گیرد.

پس از انتقاد شدید رئیس مجلس نمایندگان، آقای ترمپ گفت باوجودیکه قضیۀ پوهنتون ترمپ قرار است در ماه نومبر روی آن محکمۀ دایر گردد اما "پس از این در آن باره صحبت نخواهم کرد."

باوجود انتقاد از ترمپ، رئیس مجلس نمایندگان گفت که از دونالدترمپ به خاطری حمایت می کند که حضور یک جمهوریخواه بسا بهتر خواهد بود از موفقیت هیلری کلنتن دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده.

حمایت نمایندگان دموکرات از هیلری کلنتن

رسانه های ایالات متحده گزارش داده اند که هیلری کلنتن، کاندید پیشتاز حزب دموکرات در انتخابات ۲۰۱۶، توانست حمایت ۱۳۸۳ نمایندۀ انتخاباتی دموکرات را پیش از برگزاری انتخابات میان حزبی کالیفورنیا، کسب کند.

هیلری کلنتن باوجود کسب حمایت کافی نمایندگان دموکرات پیروزی اش را اعلام نکرده تاکید ورزیده است که از پا ننشسته به تلاش هایش "برای کسب رای مردم ادامه می دهد."

اما طوری به نظر می رسد که تاهنوز هم برنی سندرز که تنها رقیب خانم کلنتن در این انتخابات باقیمانده است، مصمم نیست از کارزار انتخاباتی تا زمان برگزاری جلسۀ انتخاب نامزد دموکرات، کنار رود.

هیلری کلنتن قرار است امشب پیروزی اش را در انتخابات میان حزبی اعلام کند.
هیلری کلنتن قرار است امشب پیروزی اش را در انتخابات میان حزبی اعلام کند.

شش ایالت در مناطق غرب، مرکزی و کوهستانی ایالات متحده امروز سه شنبه شاهد برگزاری انتخابات میان حزبی دموکرات ها بوده و در پنج ایالت هم طرفداران جمهوریخواه به پای صندوق های رای می روند.

ایالت کالیفورنیا با داشتن ۵۴۸ نمایندۀ انتخاباتی، بزرگترین ایالت با بیشترین نمایندۀ انتخاباتی دموکرات ها می باشد. برعلاوۀ کالیفورنیا، امشب در ایالت های داکوتای شمالی، داکوتای جنوبی، نیومکسیکو، نیوجرسی و مانتانا انتخابات میان حزبی دموکرات ها برگزار می شود.

انتخابات میان حزبی جمهوریخواهان در ایالت های کالیفورنیا، داکوتای جنوبی، نیوجرسی، مانتانا و نیوجرسی برگزار می شود. دونالد ترمپ از پیش با کسب حمایت ۱۲۳۹ نمایندۀ آن حزب، به عنوان نامزد احتمالی جمهوریخواهان عرض اندام کرده است.

انتخابات مقدماتی در این شش ایالت، بزرگترین انتخابات میان حزبی، قبل از برگزاری جلسۀ انتخاب نامزد احزاب در ماه جولای می باشد.

XS
SM
MD
LG