لینک های دسترسی

Breaking News

گرایش فزاینده مسلمانان امریکا به دموکرات ها در انتخابات


مسلمانان امریکایی که زمانی پشتیبان جمهوری خواهان پنداشته می شدند، به طور فزاینده ای به سوی دموکرات ها جذب شده اند.

انتظار می رود مسلمانان به تعداد زیادی به هیلری کلنتن نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر رای دهند.

به طور تخمین ٣،٥ میلیون مسلمان در ایالات متحده زندگی می کنند. در این میان یک بر سه آن را امریکایان افریقایی تبار تشکیل می دهد. بسیاری از مسلمانان منحیث مهاجر از یک تعداد کشورهای آسیایی، افریقایی و شرق میانه به امریکا آمده اند و سابقه محافظه کاری دارند.

چون اکثریت مهاجرین مسلمان از کشورهایی آمده اند که دارای انتخابات دموکراتیک کمتر بوده و مداخله آنها در امور مدنی ناچیز می باشد از این سبب آنها به تعداد زیاد رای نداده اند، اما مسلمانان در سال ٢٠٠٠ وقتی تغییر کردند که برخی از سازمانها آنها را برای حمایت از جورج بش، نامزد آن زمان جمهوریخواهان ترغیب کرد.

سهیل خان یک مسلمان برجسته امریکایی در مجله فارن پالیسی می نویسد که مسلمانان از لحاظ اجتماعی و اقتصادی محافظه کار اند ازین سبب طرفداران طبیعی جمهوریخواهان تلقی می شوند.

بسیاری از مسلمانان ارزشهای جمهوریخواهان محافظه کار را دنبال می کنند و خانواده ها ازدواج های عنعنوی را می پسندند و مخالف سقط جنین اند.

خان می افزاید که یک بر چهارم مسلمانان امریکایی چون دارای کار و بار کوچک اند از مالیه کمتر که پالیسی جمهوریخواهان است طرفداری می کنند.

در سال ٢٠٠۴ بیشتر از ٩٠ در صد مسلمانان امریکایی برای جان کری، نامزد دموکرات رای دادند، در حالیکه در ٢٠٠٨ و ٢٠١٢ رای دهندگان مسلمان اکثرا به بارک اوباما رای دادند.

چرا مسلمانان جمهوریخواهان را بعد از انتخابات سال ٢٠٠٠ ترک کردند؟

درحالیکه جورج دبلیو بش مسلمانان را به تعقیب حملات یازدهم سپتمبر سال ٢٠٠١ اطمینان داد که ایالات متحده با اسلام سر ستیز ندارد، اما بعد از آن مسلمانان درک کردند که پالیسی ها و لفاظی های جمهوری خواهان سبب رشد ضدیت با اسلام گردیده است.

رابرت مک کاو در شورای روابط اسلامی امریکایی موسوم به «کی یر» کار می کند.

رابرت مک کاو می گوید "متاسفانه حزب جمهوریخواه در ١٥ سال گذشته مرکز سیاسی ضدیت با اسلام گردیده و درخواست های ضد اسلامی و ضد خارجی ها را در بیشتر از ده ایالات به قانون مبدل کرده است. از این سبب اینکار باعث شده است تا مسلمانان از جمهوری خواهان روی بگردانند."

سایرین می گویند یکی از دلایل قانع کننده ممکن در چگونگی آمدن مهاجرین به امریکا و توسعه ائتلاف های سیاسی به مرور زمان نهفته باشد.

جان اسپازیتو، استاد مطالعات اسلامی در پوهنتون جورج تاون و نویسنده کتاب «آینده اسلام» این پدیده را مورد مطالعه قرار داده است.

اسپازیتو می گوید "یکی از تمایلات به طور تاریخی غالبا این بوده است که گروهای نژادی که به طور مثال این جا می آیند چنانچه ایتالوی ها اند بیشتر گرویده دموکراتها می گردند و بیشتر به اتحادیه ها تمایل نشان می دهند.

درحالیکه نسل دوم و سوم مسلمانان در امریکا، بر طبق نظر سنجی ها رفتارهای اجتماعی مسلمانان در سال های اخیر معتدل شده و با جمهوریخواهان در تضاد قرار گرفته اند.

یک نظر پرسی دیگر نشان داده است که ٥٥ درصد مسلمانان در امریکا خود را میان رو و ٢٦ در صد خود را لیبرال می دانند.

با آنکه رای مسلمانان در امریکا هنوز کوچک محسوب می شود اما جمعیت های بزرگ مسلمانان در فلوریدا، ویرجینیا، میشیگان و پنیسلوانیا گفته اند هرگاه مسلمانان به تعداد زیاد برای رای دهی بیرون شوند رای شان در برخی از ایالات که در نوسان اند از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد گردید.

XS
SM
MD
LG