لینک های دسترسی

Breaking News

مبارزات انتخاباتی در ایالت های پررقابت


نظرسنجی های اخیر نشان میدهد که هیلری کلنتن در بسیاری از ایالت های مهم پررقابت پیشی دارد
نظرسنجی های اخیر نشان میدهد که هیلری کلنتن در بسیاری از ایالت های مهم پررقابت پیشی دارد

در حالی که کمتر از دو هفتۀ دیگر به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده باقی مانده است، دونالد ترمپ نامزد حزب جمهوریخواه و هیلری کلنتن نامزد حزب دموکرات، تلاش میورزند تا بیشترین وقت شان را در ایالت های پر رقابت یا ایالت هایی که رای دهندگان در آن منقسم می باشند، به مصرف برسانند.

در انتخابات ریاست جمهوری امریکا، ایالت های این کشور معمولاً به بدو دسته تقسیم می شوند که یک دستۀ آن حامی حزب دموکرات و دستۀ دوم آن حامی حزب جمهوریخواه می باشند. اما یک تعداد محدود دیگر نه دموکرات و نه هم جموریخواه محسوب می شوند.

ایالت های دستۀ سوم به نام "سونگ ستیتس" یا ایالت های پررقابت نیز یاد می شوند. باوجود آن که تعداد این ایالت های اندک است، اما در تعین رئیس جمهور این کشور نقش سرنوشت ساز را ایفا می کند.

در انتخابات امسال، تعداد ایالت های پررقابت به دوازده میرسد. جرمی مایر استاد در پوهنتون جورج میسن می گوید "باوجود آن که فهرست این ایالت ها هرسال تغییر پذیر می باشد، اما در طول سه دورۀ انتخابات گذشته، این فهرست نسبتاً ثابت بوده است."

آنعده از ایالت های پر رقابتی که نیاز به توجۀ بیشتر را دارد، شامل ایالت های بزرگ یا پرنفوس چون فلوریدا و اوهایو و ایالت های کوچک چون کارولینای شمالی، نیوادا و نیوهمشر می باشند.

پس از برند شدن بل کلنتن در سال ١٩٩٢، نامزدان حزب دموکرات به طور عموم توانسته اند که در ایالت های مهم پررقابت به پیروزی نایل آیند. آستن هارت استاد در پوهنتون "امریکن" می گوید که همین امر دونالد ترمپ را با یک مشکل روبرو ساخته است.

آقای هارت می افزاید که"دونالد ترمپ در ایالت های فلوریدا، اوهایو و شاید در کولورادو و نیوادا برنده شود، و اگر بتواند ایالت پنسلوانیا را نیزخواهد برد. ترمپ یک بار سنگین در پیشرو دارد."

نظرسنجی های اخیر نشان میدهد که هیلری کلنتن در بسیاری از ایالت های مهم پررقابت بر رقیب جمهوریخواۀ خود برتری دارد، در حالیکه در ایالت های اوهایو، فلوریدا و کارولاینای شمالی، هنوز هم در رقابت با دونالد ترمپ روبرو می باشد.

XS
SM
MD
LG