لینک های دسترسی

Breaking News

تازه ترین جزئیات از کشمکش های انتخاباتی امریکا


هفت روز به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده باقی مانده است
هفت روز به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده باقی مانده است

وزارت عدلیۀ ایالات متحده گفته است که برای انجام هرچه زودتر تحقیقات مجدد در مورد ایمیل های هیلری کلنتن نامزد حزب دموکرات برای ریاست جمهوری ایالات متحده، با ادارۀ تحقیقات فدرال یا اف.بی.آی همکاری می کند.

جمیز کومی رئیس ادارۀ اف.بی.آی، به روز جمعه با فرستادن یک نامه، به کانگرس ایالات متحده خبرداد که آن اداره یک دستۀ تازۀ ایمیل های خانم کلنتن را که در نتیجۀ تحقیق از کمپیوتر انتونی وینر عضو سابق کانگرس امریکا بدست آمده است، مورد ارزیابی قرار می دهد.

انتونی وینر شوهر هما عابدین دستیار ارشد خانم کلنتن می باشد. آقای وینر به تبادل ایمیل های غیر اخلاقی با یک دختر ١٥ ساله متهم می باشد.

رئیس ادارۀ اف.بی.آی گفته است که مسؤلین این اداره به یک سلسله ایمیل های دست یافته است که ممکن با تحقیقات قبلی آنان در مورد ایمیل های هیلری کلنتن در زمان تصدی وزارت خارجه ارتباط داشته باشد.

جیمز کومی رئیس ادارۀ تحقیقات فدرال یا FBI
جیمز کومی رئیس ادارۀ تحقیقات فدرال یا FBI

خانم کلنتن برای تبادل ایمیل هایش به کاربرد از سرور شخصی متهم بود، اما ادارۀ اف.بی.آی پس از یک سال تحقیقات در مورد، اعلان نمود که "هیلری کلنتن در تبادل ایمیل هایش نهایت بی احتیاط بود" اما این عمل اش را هیچ جنبۀ جرمی نداد.

هیلری کلنتن که روز گذشته در جریان تبلیفات انتخاباتی اش به جمع از هوادارنش در ایالت اوهایو صحبت می کرد، تحقیقات تازۀ اف.بی.آی را مورد چلنج قرار داد و بیان داشت "یقین دارم که آنان به همان نتیجۀ قبلی خواهند رسید."

هیلری کلنتن تحقیقات مجدد FBI را چلنج کرد
هیلری کلنتن تحقیقات مجدد FBI را چلنج کرد

دونالد ترمپ نامزد حزب جمهوریخواه ضمن تقدیر از تصمېم رئیس ادارۀ اف.بی.آی، موضوع ایمیل های رقیب دموکرات خود را بزرگترین رسوایی توصیف کرده است.

باوجود آن که هفت روز به برگزرای انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده باقی مانده است، جمیز کومی رئیس ادارۀ اف.بی.آی جزئیات در مورد یافته های تحقیقات تازۀ این اداره را تا هنوز اعلان نکرده است.

XS
SM
MD
LG