لینک های دسترسی

Breaking News

سازمان ملل به اروپا: به ادغام مهاجرین توجه کنید


بیشتر از یک میلیون پناهجو سال گذشته در کشورهای اروپایی درخواست پناهندگی داد
بیشتر از یک میلیون پناهجو سال گذشته در کشورهای اروپایی درخواست پناهندگی داد

فلیپو گراندی، رئیس کمیشنری عالی ملل متحد برای پناهجویان می گوید که کشورهای اروپایی باید برای ادغام مهاجران سوری، عراقی و افغان تلاش های خود را بیشتر سازد. آقای گراندی این اقدام را "بزرگترین آزمون آینده خواند".

رئیس کمیشنری عالی ملل متحد برای پناهجویان گفت که با ورود بیش از یک میلیون پناهنده در سال ٢٠١٥ به اروپا، این وظیفه اتحادیه اروپا است که به مسایل پناهجویان و مهاجرین به گونه منطقی رسیدگی کند.

آقای گراندی گفت "حال وقت آن رسیده تا بدون سیاسی نمودن برخی از موارد این بحث و بدون دست کاری برخی از سیاسیون که از موضوع تنها برای بدست آوردن رای استفاده می کنند، آنرا به شیوه عقلانی دنبال کرد".

فلیپو گراندی در صحبت با خبرگزاری اسوشیتید پرس گفت که برای ادغام مهاجران در جامعه باید از منابع زیاد کار گرفته شود. به گفته او اگر این کار بدرستی انجام شود " جلو فرهنگ بیم از بیگانه ها، برخورد خشونت بار و تبلیغات سؤ علیه خارجی ها گرفته خواهد شد".

آقای گراندی ایتالیایی تبار که قبلاً اداره ملل متحد را در امور مهاجران فلسطین رهبری می کرد، افزود، وقت آن رسیده است که به پروگرام ادغام در جامعه به شکل سیستماتیک نظر انداخته شود و "این یکی از آزمون های عمده در آینده می باشد".

ورود مهاجران به اروپا بطور عموم کاهش یافته است، بخصوص از راه های ترکیه و یونان، ولی ورود آنان از راه پر خطر دریایی میان لیبیا و ایتالیا هنوز جریان دارد.

آقای گراندی می گوید اروپا همچنان نیاز دارد تقاضا نامه های آنعده پناه دهندگان رد شده را بدرستی ارزیابی نماید تا آنان در معضله قرار نگیرند و ناپدید نشوند.

به اساس امار اتحادیه اروپا، در سه ماه اول سال ٢٠١٦ این اتحادیه درخواست های نزدیک به ٩٠ فیصد پناهنده سوری و ٦٢ فیصد عراقی را پذیرفته است.

XS
SM
MD
LG