لینک های دسترسی

Breaking News

میشل و میلانیا، دو بانوی اول با دو سلیقۀ متفاوت


میلانیا ترمپ در گذشته مدل فیشن و لباس بود
میلانیا ترمپ در گذشته مدل فیشن و لباس بود

در روز انتخابات سال ۲۰۰۸، بیشتر امریکاییان از لحظۀ تاریخی پیروزی نخستین رئیس جمهوری سیاه پوست ایالات متحده شگفت زده شده بودند، اما خیلی ها به همان اندازه به لباسی که میشل اوباما، نخستین بانوی اول سیاه پوست امریکایی به تن داشت، چشم دوخته بودند.

میشل اوباما برای این روز تاریخی یک پیراهن یخن گرد دو رنگ سیاه و سرخ از مارک معروف "نارسیسو رودریگز" پوشیده بود که بلافاصله در بین کارشناسان مد بحث برانگیز شد. برخی گفتند چشم را می زند، برخی دیگر گفتند پوشیدن این لباس اشتباه بزرگی بود. خیلی ها با یکدیگر هم عقیده بودند که خانم اوباما سلیقه اش در لباس پوشیدن خوب نیست.

از لباس‌های میشل اوباما در شب پیروزی شوهرش در انتخابات ۲۰۰۸ ایالات متحده توصیف خوب نشد
از لباس‌های میشل اوباما در شب پیروزی شوهرش در انتخابات ۲۰۰۸ ایالات متحده توصیف خوب نشد

جف واین استاین، منتقد فرهنگ و هنرهای زیبا لباس‌های میشل اوباما را به آتشفشان های زادگاه باراک اوباما، هاوایی تشبیه کرد. اما برخی دیگر از خانم اوباما تمجید کردند که یک مارک امریکایی لباس را برای آن شب ویژه انتخاب کرده است.

جولی گیلهارت، مدیر مد فروشگاه لوکس بارنیز در نیویورک گفت "لباس میشل اوباما به دور از آلایش و تظاهر بود. و فریاد می زد که خودتان باشید و نگذارید مردم به شما بگویند که چطور لباس بپوشید."

چهار سال بعد در انتخابات سال ۲۰۱۲، میشل اوباما در شبی که باراک اوباما برای دومین بار به صفت رئیس جمهور ایالات متحده انتخاب شد، با دو دخترش ساشا و ملیا باز هم روی صحنه به شوهرش ملحق شد و باز همه را شگفت زده کرد– لباس میشل نو نبود.

میشل اوباما در شب پیروزی شوهرش باراک اوباما در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۲ لباس کهنه پوشیده بود
میشل اوباما در شب پیروزی شوهرش باراک اوباما در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۲ لباس کهنه پوشیده بود

بانوی اول یک پیراهن مارک «مایکل کورس» بنفش به تن داشت که قبلاً در سال های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ در مناسبت های دیگر آن را پوشیده بود؛ تنها روی آن، مانند چهار سال پیش، باز هم یک ژاکت سیاه به تن کرده بود. اینبار نیز خیلی ها از تحصیلات و دستاوردهای او در چهار سال گذشته، چشم پوشی کرده و از پوشیدن لباس تکراری اش انتقاد کردند.

اما میلانیا ترامپ، مدل پیشین لباس و بانوی اول آیندۀ امریکا، برخلاف میشل اوباما در شب انتخابات و پذیرش سمت ریاست جمهوری توسط شوهرش دونالد ترامپ، با یک لباس خیلی شیک عاجی رنگ مارک رلف لورن، ظاهر شد؛ که امسال خیلی مد شده است.

لباس‌های میلانیا ترمپ توجه زیادی را به خود جلب کرده بود
لباس‌های میلانیا ترمپ توجه زیادی را به خود جلب کرده بود

این بلوز و شلوار به هم چسپیدۀ ابریشمی با یک شانۀ باز کار طراح نامی امریکایی و دوخت ایتالیا در ایالات متحده حدود ۴۰۰۰ دالر به فروش می‌رسد. لباس ملانیا از سوی منتقدان مهر تایید خورد.

به گزارش رسانه‌های امریکایی بازار سهام ایالات متحده پس از اعلان نتایج انتخابات در نخستین ساعات روز چهارشنبه سقوط کرد، اکثر مردم از پیروزی آقای ترمپ شگفت زده و برخی غمگین شدند، اما در این همهمه و نگرانی برخی ها دانستند که "شلوار و بلوز به هم چسپیدۀ ابریشمی با پارچه های گشاد و یک شانه باز برای خانم ها در امریکا خیلی مد است."

XS
SM
MD
LG