لینک های دسترسی

Breaking News

بحث اوباما وسرکوزی روی اقتصاد جهانی ونقاط داغ جهان


بحث اوباما وسرکوزی روی اقتصاد جهانی ونقاط داغ جهان
بحث اوباما وسرکوزی روی اقتصاد جهانی ونقاط داغ جهان

بارک اوباما رییس جمهور امریکا ونیکولای سرکوزی رییس جمهور فرانسه مذاکرات گستردۀ را در قصر سفید بر گزار کردند که روی اقتصاد جهانی ، دهشت افگنی در نقاط داغ جهان متمرکز بود. هردو رهبر روی گلوله باری در ایالت اریزونا که باعث کشته شدن ۶ تن وجراحت ۱۴ تن دیگر به شمول یک عضو کانگرس امریکا گردید ، تبصره نمودند.

رییس جمهور سرکوزی گفت:

" مردم فرانسه بخاطر این تراژیدی در اریزونا عمیقاً تکان خورده اند."

رییس جمهور اوباما مراتب تسلیت خود را به مردم فرانسه بخاطر قتل دو شهروند فرانسوی که در نایجریا اختطاف شده اند ، ابراز داشت.

رییس جمهور فرانسه گفت:

" ایالات متحده وفرانسه مصمم اند تا روی موضوع دهشت افگنی مثل متحدین ثابت قدم باشند. ما هردو معتقدیم که هرنوع نمایش ضعف سزاوار سرزنش خواهد بود. دهشت افگنان در هرجایی که باشند، ما هیچ چانس دیگری جز تعقیب آنها نداریم."

دو رییس جمهوربا استفاده از صرف غذای چاشت مسایلی را مورد بحث قراردادند که شامل بهبود اقتصاد ، شرق میانه ، لبنان ، ایران ، افغانستان و همچنان همه پرسی در جنوب سودان و وضع در ساحل عاج بود.

رییس جمهور اوباما از فرانسه در مورد قربانی های قوای فرانسوی در افغانستان تشکر کرده گفت:

" مسایل زیادی در جلوگیری از آغاز خشونت در برابر ما قراردارد که به خرابی زندگی صد ها هزار نفر خواهد انجامید اما در عین زمان دور نمای انتقال صلح آمیز ی نیز موجود است که به زندگی بهتر برای مردم در هرکجایی خواهد انجامید."

XS
SM
MD
LG