لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا پالیسی اخراج افراد بی اسناد را شدت می بخشد 


پولیس در حال دستگیری یک مهاجر غیر قانونی در شهر لاس انجلس ایالت کلفورنیا
پولیس در حال دستگیری یک مهاجر غیر قانونی در شهر لاس انجلس ایالت کلفورنیا

وزارت امنیت داخلی ایالات متحده دو یاد داشت جدید را صادر کرد که بر اساس آن نحوۀ تطبیق فرمان های اجرایی دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، در مورد اخراج افراد بدون مجوز اقامت، مشخص تر می شود.

این یاد داشت ها در حالی صادر شده است که ایالات متحده در حال اخراج هزاران مهاجرین غیر قانونی از این کشور است. بر اساس آمار ادارهء احصائیهء مهاجرین، بیشتر از ۱۱ میلیون نفر در ایالات متحده امریکا بدون اسناد اقامت بسر می برند. اکثریت این افراد از کشورهای امریکای لاتین استند.

این یاد داشت ها را که جان کیلی، وزیر امنیت داخلی ایالات متحده، آنها را روز سه شنبه امضا کرد، فهرست مهاجرین را که با اخراج فوری مواجه اند، گسترش داده است. علاوه بر آن، این یاد داشت پلانی را طرح ریزی کرده است که بر اساس آن هزاران کارمند امنیتی استخدام خواهد شد تا مقررات و قوانین مربوط به مهاجرین را به اسرع وقت تطبیق کنند.

در همین حال، حامیان حقوق مهاجرین گفته اند که پالیسی های جدید ادارۀ ترمپ میلیون ها خانوادۀ مهاجرین را در سراسر ایالات متحده متاثر کرده است.

یوانا لِن، یک عضو ارشد حقوق مدنی امریکا، می گوید که در حال حاضر هر مهاجر در معرض توقیف و اخراج قرار دارد، زیرا شماری کارمندان سرحدات افزایش خواهد یافت و فعالیت آنان نا محدود خواهد بود.

به گفتۀ لِن، ادارات ایالتی و محلی تطبیق قانون به شمول آنانیکه سابقۀ نژاد پرستی و خشونت پولیس دارند، ترغیب شده اند تا کارمند مهاجرین شوند.

یاد داشت های وزارت امنیت داخلی ایالات متحده از فرمان اجرایی که دونالد ترمپ، در مورد هفت کشور با اکثریت مسلمان توشیح کرده است، متفاوت است. فرمان اولی آقای ترمپ در مورد ممنوعیت موقتی شهروندان هفت کشور به داخل امریکا از سوی محاکم فدرال رد شد و قرار است در جریان همین هفته، آقای ترمپ فرمان اجرایی جدید را در این مورد امضا کند.

XS
SM
MD
LG