لینک های دسترسی

Breaking News

هجوم اطفال مهاجر بصوب سرحدات امریکا


اطفال مهاجر
اطفال مهاجر

آقای اوباما میگوید، که این حالت در اثر برنامه ناقص مهاجرتی ایالات متحده به بار آمده است که به گفته وی، بار این مسوولیت به دوش قانون گزاران جمهوریخواه میباشد زیرا آنها جلو تصویب قوانین مهاجرت را می گیرند.

به صدها تن از اطفالی که با خود همراه ندارند از امریکای جنوبی روزانه به سرحدات ایالات متحده میآیند تا اگر بتوانند، داخل ایالات متحده شوند.

آقای اوباما میگوید، باید آنها بدانند که ایا مدارک کافی در اختیار دارند تا درین کشور مانده بتوانند در غیر آن ازکشور رانده می شوند "مشکل این جا است که سیستم ما از کار افتاده است، زیرا مردم نمی دانند که چه مقرراتی درین زمینه وجود دارد."

اطفال مهاجر
اطفال مهاجر

بارک اوباما بروز دوشنبه گفت که قاچاقچیان و آدم ربایان و سایر افراد مجرم از بلا تکلیفی در سیستم مهاجرت استفاده کرده تا به این ترتیب به سرحدات ما اجناس و اشخاص را قاچاق کنند.

او گفت که مهاجرین بی سند و کاربار آنها به سیستم اقتصاد و کارگری امریکا صدمه می زند. او در مجلس نمایندگان به اعضای جمهوریخواه حمله کرد زیرا آنها راه اصلاحات سیستم مهاجرتی را بند می سازند.

این اصطلاحات به منظور حفظ اقتصاد صورت می گیرد و همچنان به برخی از مهاجرین غیر قانونی اجازه اقامت میدهد تا به دریافت تابعیت امریکا بپردازند.

آقای اوباما گفت که وضعیت امروزی سیستم مهاجرت حکم می کند که او خود شخصا داخل اقدام گردد "منحیث اولین قدم، من به اقای جی جانسن وزیر امنیت ملی و اریک هولدر، وزیر عدلیه دستور داده ام تا منابع مناسب را از داخل کشور به سرحدات انتقال دهند. حفاظت عامه و از کشور خارج کردن مجرمین خطرناک یکی از اولویت های ما باقی مانده است، اما می خواهیم که توجه و مساعی خویش را طوری بکار بیندازیم که مطمئن شویم ما اجرائات لازمه را برای مصئون شدن سرحدات خویش انجام داده ایم."

بیشتر از ٥٢٠٠٠ طفل به جنوب تکزاس رو آورده اند و اینکار از اکتوبر تا امروز صورت گرفت و در نتیجه تماما تاسیسات محبس را در برمی گرد. برخی حکومت را در قسمت آمدن مهاجرین از کشور های گواتیمالا، هندوراس و السوادور مقصر می دانند.

گرگ ابوت، لوی څارنوال تکزاس می گوید "این بخش بحران بشری است و پالیسی را که حکوت براک اوبا تعقیب می کند این معضله را تشدید می کند زیرا مطابق به این پالیسی اطفال ترغیب می گردند تا حیات خویش را به خطر بیندازند و خود را از امریکای مرکزی به تکزاس برسانند."

اما ادراه اوباما خطرناکی وضع را مربؤط به قوانینی می داند که رئیس جمهوربش آنرا مورد اجرا قرارداده بود. براک اوباما به اسانی نمی تواند آنهارا دوباره به خانه های شان بفرستد. او از کانگرس خواسته تا برای رفع این مشکل باید به مقدار ٢ ملیارد دالر را جدا بسازد.

جی جانسن وزیر امنیت ملی در زمان سفرش به سرحدات در اریزونا ، از حکومات کشورها خواست تا در قسمت نحوه توقف این سفر مساعی خویش را به خرچ بدهد.

جی جانس می گوید در خطاب به والدین این اطفال میگوید که در زمینه پناه دادن به آنها کدام قانون تازه موجود نیست و به گفته وی " این سفر خیلی خیلی خطرناک می باشد."

رئیس جمهور براک اوباما گفت که عمل اجرایوی او سبب بهبود وضع امنیتی شده ، اما مشکل عمده که مهاجرت به آن مواجه است تنها با عمل کانگرس اصلاح شده می تواند.

XS
SM
MD
LG