لینک های دسترسی

Breaking News

جلالی: نیکلسن از افغانستان شناخت کافی دارد


جنرال جان میک نیکلسن، نامزد قوماندانی نیرو های امریکایی در افغانستان می گوید هر چند نیرو های افغان در میدان جنگ از خود عملکرد خوب نشان داده اند، اما توانایی این نیرو ها در برخی عرصه ها نیاز به بهبود دارد.

جنرال نیکلسن که اکنون قوماندان نیروهای زمینی ناتو در ترکیه است، روز پنجشنبه در یک جلسه استماعیه کمیته خدمات قوای مسلح مجلس سنای امریکا گفت نیرو های امنیتی افغانستان سال دشواری را سپری کردند، اما این نیرو ها از هم نپاشید و به مبارزه خود علیه طالبان ادامه می دهند.

در این جلسه، جنرال نیکلسن به نیاز دراز مدت حضور امریکا به اساس ظرفیتها در افغانستان تاکید کرد. او گفت که کمک های امنیتی امریکا برای افغانستان به طور مناسب علیه دهشت افگنی و ماموریت آموزش دهی، مشورت دهی و کمک متمرکز گردیده است.

جنرال نیکلسن از توانایی های رزمی و شجاعت عساکر افغانستان نیز ستایش کرد و گفت ​"من فرصت جنگیدن در کنار سربازان افغان را داشتم و آنها خیلی خوب می جنگند. طوریکه ما دیدیم امسال برای شان خیلی دشوار بود و آنها تلفات زیادی دیدند و این جنگ تا زمستان تمدید یافت."

جنرال نیکلسن افزود که با وجود این همه نیرو های افغان به جنگ شان ادامه داده و می کوشند تا پیشروی های طالبان را متوقف سازند.

جنرال جان نیکلسن گفت که نیرو های افغان برخی نارسایی هایی در جمع آوری معلومات استخباراتی و ارزیابی آن و همچنان حمایت هوایی دارند و با کمبود طیاره های جنگی و هلیکوپتر ها روبرو اند.

در همین حال، علی احمد جلالی، وزیر داخله پیشین افغانستان می گوید که جنرال نیکلسن تا کنون چند بار در افغانستان ماموریت انجام داده و با آن کشور و افغان ها بلدیت کافی دارد.

اما آقای جلالی گفت که جنرال نیکلسن با آزمون های نیز روبرو خواهد بود.

جریان کامل مصاحبه صفیه حساس، خبرنگار صدای امریکا با علی احمد جلالی را در اینجا بشنوید:

please wait

No media source currently available

0:00 0:05:30 0:00
لینک دانلود

XS
SM
MD
LG