لینک های دسترسی

Breaking News

تحلیل:'ایران و اسراییل در انتقامجویی از همدیگر برآمده اند.'


تحلیل:'ایران و اسراییل در انتقامجویی از همدیگر برآمده اند.'
تحلیل:'ایران و اسراییل در انتقامجویی از همدیگر برآمده اند.'

پولیس و یک سخنگوی حکومت تایلند گفت روز سه شنبه مردیکه گمان برده می شود ایرانی باشد در اثر انفجار بم، که با خود حمل می کرد در شهر بنکاک شدیداً مجروح شده و یک پای خود را از دست داده است.

سه انفجار روز سه شنبه در شهر بنکاک رخ داده است که در آن چهار شهروند تایلندی مجروح شده اند.

ایالات متحده، اسراییل و سایر کشور ها هشدار داده اند که امکان حملات دهشت افگنانۀ دیگری در مناطقی وجود دارد که در آنجا ها اکثراً خارجی ها رفت و آمد می نمایند.

بعد از حملۀ روز دوشنبه در هند و گرجستان، و به تعقیب آن انفجارات در شهر تایلند این سوال به ذهن خطور می کند که کشور های اسراییل و ایران در حال حاضر در چه موقعیتی قرار دارند. آیا واقعاً جنگ میان این دو کشور در گرفته است و یا اینکه جنگ جاسوسی و استخباراتی در جریان است.

واین وایت کارشناس امریکایی در انستیتوت شرق میانه طی مصاحبۀ با رادیو آشنا گفت این دو کشور به انتقام از کشتار های یکدیگر برآمده اند.

"باوجود جنگ مخفیانۀ که از سالیان متمادی به اینسو به خاطر برنامۀ هسته یی ایران جریان دارد، ما به این باور هستیم که دانشمند اتمی ایرانی توسط اسراییل به قتل رسید و بعد از آن ایران با در نظر داشت عواقب این عمل، در سدد انتقام از اسراییل برآمده است."

آقای وایت معتقد است که جنگ روان میان ایران و اسراییل، جنگ استخباراتی بوده اما ایران در پهلوی سپاه انقلاب ایران طرفداران مانند حزب الله لبنان را نیز با خود دارد که می تواند این حملات را علیه اسراییل انجام دهد. وی می افزاید که اسراییل نیز طرفدارانی دارد اما بیشتر موساد است که دست به این حملات می زند.

وی علاوه کرد مجروحیت زن یک دپلومات اسراییلی در دهلی جدید تاسف آور بوده ولی وی کدام دست آورد ستراتیژیک به شمار نمی رود و از این رو اسراییل در این راستا موفق تر است.

آقای وین وایت می گوید که دپلوماسی میان ایران و اسراییل خاتمه یافته و موفق نبوده است. او می گوید در ماه گذشته ایرانی ها با ادارۀ انرژی اتمی نشستی داشتند و این امیدواری به جهانیان پدید آمد که ایران می خواهد در این رابطه به نتیجۀ برسد.

XS
SM
MD
LG