لینک های دسترسی

Breaking News

درون سرنگون شده در سوریه را احتمالاً سپاه ایران اداره می کرد


طیارۀ بی سرنشین ۱۲۹ شاهد ساخت ایران که در سالگرد پیروزی انقلاب ایران به نمایش گذاشته شد.
طیارۀ بی سرنشین ۱۲۹ شاهد ساخت ایران که در سالگرد پیروزی انقلاب ایران به نمایش گذاشته شد.

مقامات امریکایی گفته اند احتمال زیاد موجود است که طیارۀ بدون سرنشین ساخت ایران که توسط طیارۀ امریکایی اوایل صبح سه شنبه سرنگون شد، توسط سپاه پاسداران ایران اداره می شد.

ائتلاف به رهبری ایالات متحده امریکا روز سه شنبه اعلام کرد که یک طیارۀ بی سرنشین اردوی سوریه را که گفته می شود ساخت ایران است، در نزدیک مرز سوریه با عراق هدف قرار داده است.

چندین مقام امریکایی به شرط عدم افشای نام شان به صدای امریکا گفتند که سپاه پاسداران، طیاره را از یک ایستگاه کنترول واقع در نزدیکی شهر هما، در داخل سوریه، اداره می کرد.

جیف دیفویس، سخنگوی وزارت دفاع امریکا گفت که طیارۀ اف ۱۵ عقاب امریکایی، "طیارۀ بی سرنشین ۱۲۹ شاهد" را حوالی ۱۲:۳۰ صبح روز سه شنبه در نزدیکی شهر التنف، جاییکه نیرو های امریکایی، جنگجویان محلی را برای مبارزه با گروه داعش آموزش می دهند، سرنگون کرده است.

آقای دیفویس به خبرنگاران گفت "ما به دنبال درگیری با هیچ گروه دیگری به جز از داعش در سوریه نیستم؛ اما، در دفاع از خود و متحدین ما هیچگاه تردید نخواهیم کرد".

در این حال، وزارت دفاع آسترالیا طی اعلامیه یی اعلام داشته است که "وضعیت حریم فضایی سوریه" را نظارت کرده تصمیم می گیرد که حملات هوایی را "به زودی" از گیرد یا خیر.

در اعلامیه آمده است که حملات آنان در عراق، جاییکه جنگ ائتلاف به رهبری ایالات متحده علیه گروه داعش جریان دارد، ادامه خواهد داشت.

XS
SM
MD
LG