لینک های دسترسی

Breaking News

رد گزارش 'نیویورک تایمز' در مورد برنامه هستوی ایران توسط قصر سفید


قصر سفید یک گزارش روزنامه نیویورک تایمز را رد کرده است که گزارش داده است ایالات متحده و ایران به انجام مذاکره دوجانبه برای نخستین بار درمورد برنامه هستوی ایران به موافقت رسیده است.

سخنگوی قصر سفید شام شنبه گفت که ایالات متحده برای کار با اعضای همکار خویش در شورای امنیت ملل متحد و آلمان در مورد راه حل دپلماتیک ادامه خواهد داد.

سخنگوی قصر سفید گفت رئیس جمهور اوباما واضح ساخته است که او برای جلوگیری ایران از دست یافتن به سلاح هستوی هر آنچه باید بکند، انجام خواهد داد.

این روزنامه، از قول مقامات اداره اوباما که نامی از آنها برده نشده نقل کرده که گفته اند ایالات متحده وایران تماس های سری شدیدی را تقرببا از زمانی که براک اوباما رئیس جمهور در سال 2009 برقرار داشته است.

مقامات می گویند ایران می خواهد تا بعد از انتخابات ریاست جمهوری منتظر بماند، تا ببیند با چه کسی مذاکره خواهد کرد – آیا با اداره دوم رئیس جمهور اوباما یا با اداره تحت ریاست جمهوری میت رامنی جمهوری خواه که آقای اوباما را متهم کرده است با ایران بسیار زیاد نرم بوده است.

نیویورک تایمز می گوید مقامات ایالات متحده می خواهد گفتگوها را درمورد برنامه هستوی ایران محدود کند و به ایران اجازه ندهد این گفتگوها را با سایر مسایل از جمله سوریه ارتباط دهد.

ایالات متحده مدتی طولانی است که شک دارد که ایران درصدد ساختن بم هستوی است.

ایران تاکید دارد که برنامه ذروی آن کشور شدیدا برای مقاصد مدنی صلح آمیز می باشد.

اسرائیل به اقدام نظامی برضد ایران تهدید کرده است. مایکل بی. اورن، سفیر اسرائیل درایالات متحده به نیویورک تایمز می گوید که اسرائیل باور دارد ایران نباید با گفتگوها پاداش داده شود بلکه با تعزیرات سختری رو به رو شود.

تعزیرات بین المللی وتحریم نفتی اتحادیه اروپا تاکنون برای دنبال کردن ایران به ترک برنامه هستوی اش ناکام بوده است.
XS
SM
MD
LG