لینک های دسترسی

Breaking News

کشته شدن یک رهبر ارشد گروه دولت اسلامی در سوریه


ابوسیاف مسؤولیت عملیات مالی گروه دولت اسلامی را به عهده داشت
ابوسیاف مسؤولیت عملیات مالی گروه دولت اسلامی را به عهده داشت

وزارت دفاع امریکا و قصرسفید تایید کردند که نیرو های ویژۀ ایالات متحده یک رهبر ارشد گروه دولت اسلامی را در شرق سوریه کشته اند.

قصرسفید روز شنبه گفت که بارک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده ناوقت روز جمعه فرمان حمله را صادر کرد که به کشتن ابوسیاف انجامید.

مقامات واشنگتن گفته اند که ابو سیاف در مسایل نظامی و مالی به شمول بازار سیاه نفت و تمویل مالی فعالیت های گروه دولت اسلامی دخیل بوده است.

همسر ابو سیاف که ام سیاف نام دارد، حالا در توقیف نظامیان ایالات متحده در عراق به سر می برد. در جریان این عملیات، یک زن ایزیدی که در اسارت آن زوج بود، نیز آزاد گردیده است.

برناندِت مِنهن، سخنگوی مشاور امنیت ملی قصرسفید طی اعلامیۀ اذعان داشته که کارمندان امریکایی مستقر در عراق آن عملیات را در منطقۀ الامر در شرق سوریه انجام داده اند.

خانم مِنهن گفت "ابوسیاف در جریان درگیری با نیرو های امریکایی کشته شد. رئیس جمهور پس از آنکه تیم امنیت ملی وی به اتفاق آرا عملیات را توصیه کردند، امر آن را صادر کرد و زمانیکه معلومات کافی استخباراتی را دریافت کردیم و اطمینان حاصل کردیم که ماموریت موفقانه انجام می شود، آن را عملی ساختیم."

سخنگوی مشاور امنیت ملی قصرسفید این را هم گفت که عملیات "بارضایت کامل مقامات عراقی" و"در مطابقت با قانون داخلی و بین المللی" انجام شده است.

به گفته مقامات شورای امنیت ملی امریکا، در جریان این عملیات به پرسونل نظامی ایالات متحده آسیبی نرسیده است.

عملیات نیرو های ویژۀ ایالات متحده در سوریه، به ذات خود یکی از عملیات نظامی نادر این کشور در سوریه می باشد که پس از آغاز حملات هوایی ائتلاف به رهبری ایالات متحده بر مواضع گروه دولت اسلامی در عراق و سوریه انجام می شود.

مقامات عراقی تا کنون در مورد این عملیات ابراز نظری نکرده اند.

XS
SM
MD
LG