لینک های دسترسی

Breaking News

فعالیت های موفق استخباراتی امریکا در عراق و سوریه


موفقیت های اخیر ایالات متحده علیه تهدید گروه دولت اسلامی نتیجۀ مشوره های قوی اعضای استخباراتی ایالات متحده به رئیس جمهور اوباما می باشد.

سخنگوی قصرسفید با اظهار این مطلب گفت که معلومات جمع آوری شده از جانب حلقات استخباراتی امریکا در عراق دقیق بوده و آقای اوباما بر مشوره های عمدۀ رهبران نظامی، حلقۀ دیپلوماتیک و جامعۀ استخباراتی امریکا اتکا می کند.

جوش ارنست، روز دوشنبه گفت که برای جمع آوری معلومات استخباراتی توسط وزارت دفاع ایالات متحده زمان نیاز بود و نتایج نشان داد که عملیات موثر بوده است.

آقای ارنست گفت: "ارزیابی های اولیه عملیات نظامی نشان می دهد که حملات هوایی تاثیرگذاربوده، برعلاوۀ اینکه مبین توانایی نیرو های نظامی ما می باشد، بدون توانمندی عالی بخش استخباراتی ما امکان پذیر نبود."

آقای ارنست در حالی از توانمندی و دقت معلومات نیرو های استخباراتی در داخل عراق صحبت می کند که هفتۀ گذشته در اثر حملۀ هوایی نیرو های امریکایی در سوریه، پنج غیر نظامی کشته شد.

وزارت دفاع ایالات متحده گفت که عملیات در سوریه با دقت انجام می شود و در خصوص تلفات غیرنظامیان تحقیق صورت می گیرد.

در حال حاضر، بر علاوۀ فرانسه، دنمارک، بلجیم ،بریتانیا و چندی از کشور های عرب نیز در مبارزه علیه آن گروه در عراق با ایالات متحده پیوسته اند.

مخالفت ایران و روسیه

اما گسترش حملات به رهبری ایالات متحده علیه گروه دولت اسلامی به سوریه، با مخالفت کشور های مانند ایران و روسیه مواجه شد.

مقامات ایرانی به این باور اند که حملات نیرو های ائتلاف بر سوریه غیر مشروع است چرا که حکومت بشارالاسد خود برای مبارزه علیه گروه دولت اسلامی درخواست کمک نکرده و از سوی هم با حکومت دمشق در این رابطه مشوره صورت نگرفته است.

بارک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده با اعلام استراتیژی واشنگتن برای مبارزه علیه دولت اسلامی در سوریه گفت که امریکا در کنار هدف گیری جنگجویان گروه دولت اسلامی، مخالفین حکومت دمشق را نیز برای مبارزه علیه آن گروه تقویت می کند.

جوش ایرنست می گوید که تقویت نیرو های میانه رو شورشی سوریه، تاثیر ناگواری بر ثبات حکومت اسد خواهد داشت.

آقای ارنست گفت: " تقویت مخالفین حکومت اسد در سوریه، آن گروه را به ارایۀ یک مبارزۀ مشروع علیه حکومت اسد کمک خواهد کرد. بحران سوریه در نهایت بدون دسترسی به یک راه حل دیپلوماتیک مقدور نیست و رئیس جمهور اوباما هم به این نکته تاکید ورزیده است."

آقای ایرنست می گوید که تقویت نیرو های میانه رو مخالف حکومت اسد ما را به هدف مان که به گفتۀ سخنگوی قصرسفید امریکا را در از بین بردن گروه دولت اسلامی در سوریه می باشد، کمک خواهد کرد.

سخنگوی قصر سفید تصریح کرد که در حال حاضر، هدف ایالات متحده تضعیف گروه دولت اسلامی در عراق و سوریه و از بین بردن تهدیدات است که با استخدام جنگجویان خارجی می تواند متوجه کشور های غربی و حتا ایالات متحده سازد.

XS
SM
MD
LG