لینک های دسترسی

Breaking News

شکست ایالات متحده در برابر جاپان


جاپان قهرمان جام جهانی فوتبال زنان
جاپان قهرمان جام جهانی فوتبال زنان

جام جهانی فوتبال زنان که در آلمان راه اندازی شده بود ساعاتی قبل با راه اندازی مسابقۀ نهایی میان تیم های فوتبال زنان ایالات متحده و جاپان خاتمه یافت.

در بازی نهایی که ساعاتی قبل به وقت واشنگتن آغاز یافت تیم ایالات متحده با حملات پیهم برتری خود را بر تیم جاپان نشان داد. چنانچه بعد از گذشت ۳۵ دقیقه از نیمۀ اول بازی امریکایی ها تنها ۱۲ بار دروازۀ تیم جاپانی ها را هدف قرار داده بودند. جاپانی ها نیز نتوانستند از فرصت ها به دست آمده در نیمۀ اول بازی استفاده نمایند. بازی کن شماره هفت جاپان در دقایق ۳۰ و ۴۳ بازی نتوانست دروازۀ ایالات متحده را باز نماید. نیمۀ اول با نتیجۀ صفر مقابل صفر پایان یافت.

شکست ایالات متحده در برابر جاپان
شکست ایالات متحده در برابر جاپان

بالاخره تیم فوتبال ایالات متحده در دقیقۀ ۴۸ بازی توانست با گول زیبایی که الکس مورگن، بازی کن شماره ۱۳ ایالات متحده به ثمر رساند، نتیجه را یک بر صفر سازد.

اما مایاما بازی کن شماره هشت تیم جاپان توانست در دقایق ۸۱ بازی نتیجه را برابر سازد.

سرنوشت بازی نهایی جام جهانی فوتبال زنان به دقایق اضافی کشانیده شد. مورگان بازیکن شماره ۲۰ امریکا با ضربۀ سر توانست برای دومین بار دروازۀ تیم فوتبال جاپان را باز نماید.

بازیکن امریکایی حین ضربه زدن به توپ که نمیتواند آنرا وارد دروازۀ جاپانی ها نماید.
بازیکن امریکایی حین ضربه زدن به توپ که نمیتواند آنرا وارد دروازۀ جاپانی ها نماید.

طوری فکر شد که دیگر بازی اختتام یافته است. اما جاپانی ها حرف های زیادی برای گفتن داشتند. آنها نه تنها ناامید نشدند بلکه کپتان تیم جاپان که با شمارۀ جادویی ۱۰ بازی میکرد توانست از کارنر که به نفع جاپان داده شده بود اکثر استفاده را برده و برای دومین بار نتیجۀ بازی را برابر سازد.

نتیجه به ضربات پنالتی کشانیده شد.

دروازه بان تیم ایالات متحده در بازی نیمه نهایی توانسته بود یک پنالتی را دفاع نماید. وی از شهرت خوبی در میان علاقمندان فوتبال امریکا برخوردار است.

اما نتیجه طوری دیگری بود:

بازیکن شماره هفت ایالات متحده اولین ضربه را میزند. اما دروازه بان تیم جاپان آنرا دفاع میکند. بازیکن شماره هشت جاپان اولین ضربه به ثمر رسانیده و نتیجه را یک بر صفر میسازد.

جای تعجب اینجاست که بازیکن شماره ۱۰ ایالات متحده نیز توپ را چندین متر بلند تر از گول ضربه میزند که با این حساب امریکایی ها دو گول عقب میافتند. دروازه بان امریکایی توانست با دفاع عالی خود تیمش را در بازی نگهدارد اما طوری معلوم میشد که دیگر بازیکنان امریکایی تصمیم ندارند دروازۀ جاپان را با ضربات پنالتی بگشایند به خاطریکه بازیکن شماره هفدۀ امریکا سومین پنالتی را نیز نتوانست به ثمر برساند.

در نهایت تیم جاپان با نتیجۀ ۳ مقابل ۱ توانست لقب قهرمان جام جهانی فوتبال زنان را به نام خود رقم زند.

هر چند تا هنوز مرد ها نتوانسته اند لقب قهرمانی جام جهانی را نصیب قارۀ آسیا نمایند اما زن ها توانستند این پیروزی را به نام خود رقم زنند.

XS
SM
MD
LG