لینک های دسترسی

Breaking News

دیدار خانواده های جدا شده، از برکت "فرشتگان سرحد"


بخشی از مانعه میان شهر تیوانای مکسیکو و شهر سندییگوی ایالات متحده
بخشی از مانعه میان شهر تیوانای مکسیکو و شهر سندییگوی ایالات متحده

برای شماری از خانواده هایی که اقارب و عزیزان شان در دو طرف سرحد میان ایالات متحدۀ امریکا و مکسیکو از هم جدا مانده اند، یکشنبۀ گذشته، یک روز هیجانی بود. مسئولین سرحدی، برای مدت کوتاهی، در امتداد سرحد سندییگو و تیوانا، سرحد را باز گذاشتند تا این خانواده ها بتوانند فرصت دیدار و در آغوش کشیدن همدیگر را داشته باشند.

هر روز یکشنبه خانواده ها در یک پارک شهر تیوانای مکسیکو مسمی به "پارک دوستی" جمع می شوند تا از پس یک دیوار ضخیم فولادی عزیزان شان را ملاقات کنند.

در تمام طول سرحد بین ایالات متحده و مکسیکو این یگانه جایی است که اجازه چنین ملاقات ها موجود است. بسیاری کسانی که اینجا می آیند و در ایالات متحده زیست دارند، اسناد قانونی ندارند. اگر آنها به مکسیکو بروند ، برگشت شان مشکل خواهد بود.

اما این بار، گروه "فرشتگان سرحد" – در هماهنگی با گزمه سرحدی ایالات متحده، سرحد را به یک فرصت کوتاه باز کردند تا خانواده های از هم پاشیده، حد اقل همدیگر را به آغوش بکشند و صحبت کنند. فقط شش خانواده از این اقدام که "باز کردن دروازه امید" نامیده شد، مستفید شدند.

سوکورو مارتینیز باشنده پیببلا که توانسته بود دختر و نواسه اش را به آغوش کشد، گفت که انتظار چنین لحظه ای را نداشت.

این دومین بار است که چنین کاری صورت گرفت ولی این بار این اقدام یک پاسخ مستقیم به پیروزی دونالد ترمپ در انتخابات است.

هیگو کسترو، یکی از اعضای گروه "فرشتگان سرحد" میگوید: "ما به دونالد ترمپ این فرصت را نمی دهیم که ما را ضعیف و خدشه پذیر پندارد. ما باید در برابر نفرت و ترس، با محبت، امید و نیت خوب مبارزه کنیم."

دونالد ترمپ که در ماه جنوری کرسی ریاست جمهوری را اشغال می کند، در مبارزاتش از اخراج مهاجرین بدون اسناد و اعمار دیوار بین دو کشور صحبت می کرد.

گروه "فرشتگان سرحد" میگوید که به حمایت از مهاجرین بدون اسناد ادامه خواهد داد و امیدوار است که اقدامات مشابه دیگری را در آینده انجام دهند.

XS
SM
MD
LG