لینک های دسترسی

Breaking News

ایالات متحده شماری پذیرش پناهجویان را افزایش می دهد


سازمان ملل متحد از ایالات متحده و دیگر کشورهای غربی خواسته است که تا پایان سال آینده ١٣٠ هزار پناهجوی سوری را بپذیرند
سازمان ملل متحد از ایالات متحده و دیگر کشورهای غربی خواسته است که تا پایان سال آینده ١٣٠ هزار پناهجوی سوری را بپذیرند

در حالی که پناهجویان از سوریه و کشورهای دیگر در حالی ورود به اروپا می باشند، ایالات متحده در جستجوی برداشتن گام ها جهت رسیدگی به این بحران می باشد.

جان کری وزیر خارجۀ ایالات متحده پس از یک ملاقات با اعضای کانگرس این کشور بیان داشت که بادرنظر داشت وضعیت در سوریه و بحران به وجود آمد توسط پناهجویان در اروپا، حکومت ایالات متحده در مورد شمار و پذیرش پناهجویان غور می کند.

جان کربی سخنگوی وزارت خارجۀ ایالات متحده در یک کنفرانس خبری بیان داشت که جان کری پیشنهاد افزایش در شمار پناهجویانی را که می توانند در ایالات متحده پذیرفته شوند، کرده است. به گفته آقای کربی، این افزایش بلند تر از شمار تعین شدۀ فعلی پناهجویان که عبارت از ٧٠ هزار نفر می باشد، خواهد بود.

سازمان ملل متحد از ایالات متحده و دیگر کشورهای غربی خواسته است که تا پایان سال آینده ١٣٠ هزار پناهجوی سوری را بپذیرند.

ایالات متحده قبلاً نیز به ارزش بیش از ۴ میلیارد دالر کمک های بشری را برای آسیب دیدگان جنگ داخلی در سوریه مساعدت کرده و وعده نموده تا شمار سوری های مستقر در این کشور را تا پایان ماه روان به ١٨٠٠ نفر افزایش دهد.

اما جان مکین یکتن از سناتوران جمهوریخواه و مخالف سیاست های حکومت ایالات متحده می گوید که جنگ داخلی در سوریه نتیجۀ سیاست های کند رئیس جمهور اوباما می باشد.

به گفتۀ اقای مکین این بحران خود به خود به مانند زلزله یا طوفان به وجود نیامده، بلکه این نتیجۀ سیاست های پیش بینی شدۀ این حکومت که رهبری بهتر شدن وضعیت در سوریه را نمی کند، می باشد.

لندسی گراهم سناتور دیگری جمهوریخواه و نامزد انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده می گوید که حکومت امریکا باید در رابطه به رسیدگی به وضعیت پناهجویان سهم عادلانه داشته باشد و کمک های بیشتر را برای مردم سوریه فراهم سازد.

ایالات متحده برای رسیدگی به بحران پناهجویان راه حل های مختلف را تحت غور و بررسی دارد.

وزارت خارجۀ ایالات متحده می گوید که هدف مهم و اصلی حکومت امریکا ایجاد یک فضای می باشد تا زمینۀ بازگشت پناهجویان سوری را به کشورشان فراهم سازد.

XS
SM
MD
LG