لینک های دسترسی

Breaking News

قوای بحری امریکا به میلیاردها دالر نیاز دارد


کشتی‌های طیاره بردار قوای بحری امریکا، نقش ارزنده در ماموریت‌های نظامی این کشور در سرتاسر جهان دارد
کشتی‌های طیاره بردار قوای بحری امریکا، نقش ارزنده در ماموریت‌های نظامی این کشور در سرتاسر جهان دارد

پس از شش سال کاهش بودجه، با اعلام بودجۀ سال ۲۰۱۸ حکومت رئیس جمهور دونالد ترمپ، انتظار می‌رود که قوای بحری ایالات متحده شاهد افزایش منابع مالی باشد.

بیشترین و موثرترین نقش پای قوای بحری ایالات متحده در بیرون از مرزهای این کشور است. اما در واشنگتن، مقام‌های قوای بحری آماری را ارایه کرده اند که آسیب به این نیروی کارساز قوای نظامی امریکا را بر جسته می کند.

مایک مک‌کورد، رئیس پیشین مالی وزارت دفاع ایالات متحده، به صدای امریکا گفت که قوای بحری امریکا برای حفظ و مراقبت تجهیزات دست داشته شان و نیز خریداری جنگ افزار جدید، به میلیاردها دالر نیاز دارد.

بیشترین پول صرف فراهم آوری حدود ۲۵ جت جنگی جدید هارنست اف-۱۸ خواهد شد که از آن برای حملات هوایی بر ضد مواضع گروه دولت اسلامی یا داعش در شرق میانه کار گرفته می‌شود.

به گفتۀ مقام‌های امریکایی، دو سوم جت‌های جنگی اف-۱۸ که در دسترس قوای بحری این کشور قرار دارد، به دلیل هزاران ساعت پرواز اضافه تر از حد تعیین شده برای این جنگ افزار، اکنون زیر ترمیم قرار دارند.

ویلیم مورن، معاون عملیاتی قوای بحری ایالات متحدۀ امریکا، ماه گذشته در کمیتۀ خدمات قوای مسلح مجلس نمایندگان کانگرس این کشور گفت "از جنگنده های هارنست اف-۱۸ ما بیشتر از میعاد خدماتی و عملیاتی آن کار گرفته شده است".

در بودجۀ حکومت آقای ترمپ که چند روز پیش اعلام شد، انتظار می رود که مصارف دفاعی ۵۴ میلیارد دالر افزایش یابد که بیشتر آن به قوای بحری اختصاص خواهد یافت.

آقای ترمپ اوایل ماه مارچ از کشتی جنگی طیاره بردار امریکا مسما به جرالد فورد دیدن کرد تا تعهد خود را به افزایش مصارف نظامی برجسته سازد. او در عرشۀ این کشتی وعده سپرد که کشتی‌ها، طیاره‌ها و تجهیزات بیشتر نظامی را فراهم خواهد کرد.

آقای ترمپ گفت "به قوای نظامی مان ابزاری را خواهیم داد تا از آن برای دفع جنگ، در صورت ضرورت، برای جنگ آنهم برای یک مقصد کار گرفته شود که می‌دانید چیست؟ پیروزی، پیروزی."

با اینحال آقای مک‌کورد، رئیس پیشین مالی وزارت دفاع ایالات متحده،موافق است که افزایش بودجه نظر خوبی است، اما به گفتۀ وی اگر تعهدات مالی برای دراز مدت نباشد، سطح احضارات قوای بحری را بهبود نخواهد بخشد.

جنرال مک‌کورد کانگرس را ترغیب کرد تا بودجۀ دفاعی را به موقع تصویب کند تا رهبران ارشد نظامی فرصت کافی برای پلانگذاری و برنامه ریزی داشته باشند.

در صورتیکه کانگرس طرح کلی بودجه را تصویب نکند، اغلباً لوایحی را در مورد تخصیص بودجه به ادارات و برنامه های خاص حکومت تصویب می‌کند تا باشد که حکومت تا تصویب بودجۀ ملی، به گونۀ عادی و بدون اخلال فعالیت کند.

مصارف نظامی ایالات متحده، تنها در سال ۲۰۱۵ میلادی، به ۵۹۸ میلیارد دالر رسید و این رقم بیشتر از بودجه نظامی هفت کشوری است که پس از امریکا، بیشترین مصارف نظامی را دارند که شامل چین، روسیه، عربستان سعودی، فرانسه، جاپان، بریتانیا و هند می باشد. مجموعۀ مصارف نظامی این هفت کشور در سال ۲۰۱۵ میلادی، به ۵۶۷ میلیارد دالر امریکایی می رسید.

در سال ۲۰۱۶ میلادی، باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین ایالات متحده، خواهان ۶۲۵ میلیارد بودجه اختیاری برای اردوی امریکا شد که شامل ۵۱ میلیارد دالر تمویل مصارف جنگی در کشور های مثل افغانستان و عراق می گردید.

XS
SM
MD
LG