لینک های دسترسی

Breaking News

سفیر جدید امریکا در افغانستان اعتماد نامه خویش را به رئیس جمهور افغانستان تسلیم داد


سفیر جدید امریکا در افغانستان اعتماد نامه خویش را به رئیس جمهور افغانستان تسلیم داد
سفیر جدید امریکا در افغانستان اعتماد نامه خویش را به رئیس جمهور افغانستان تسلیم داد

راین کراکر سفیر جدید امریکا در افغانستان امروز(دوشنبه) اعتماد نامه و تصدیق نامه های دپلوماتیک خود به حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان تقدیم نمود.

آقای کراکر طی مراسم تحلیف که در مقر سفارت امریکا در کابل دایر شده بود گفت امریکا علاقمند ایجاد پایگاه دایمی به منظور اعمال نفوذ بر کشور های همسایۀ افغانستان نمی باشد.

او گفت اجازه دهید که یک موضوع را واضح سازم، ما علاقمند تاسیس پایگاه دایمی در افغانستان نمی باشیم. رئیس جمهور امریکا این را گفته است، وزیر خارجه این موضوع را گفته است، وزیر دفاع این موضوع را بیان کرده است و من یک بار دیگر این حرف را تکرار میکنم. ما در این جا تا زمانی حضور خواهیم داشت که نیاز باشد نه یک روز بیشتر از آن.

وی علاوه کرد ما علاقمند این نیستیم که افغانستان را به عنوان محلی برای اعمال نفوذ بر کشور های منطقه استفاده کنیم. تمام علاقۀ ما این است که امنیت و ثبات در افغانستان تامین گردد تا این کشور یک بار دیگر به لانه های امن برای دهشت افگنی بین المللی مبدل نشود.

سفیر کراکر همچنان از روند انتقال مسؤولیت های امنیتی از نیروهای بین المللی به نیروهای افغان حمایت کرده و از تداوم همکاری ایالات متحده با افغانستان، فراتر از پایان روند انتقال امنیتی اطمینان داد.

او افزود من مطمئن هستم که حتی پس از سال ۲۰۱۴ زمانی که رهبری و مسؤولیت تأمین امنیت را افغان ها به دوش می گیرند، ما و جامعه جهانی در موقفی خواهیم بود که در افغانستان کار کنیم تا از برگشت احتمالی طالبان به قدرت جلوگیری کنیم، اگرچه آن روز ها خاتمه یافته است.

راین کراکر گفت خانم ها و آقایان، در اخیر باید بگویم که ما، افغان ها، متحدین ما و جامعه جهانی مسؤولیت داریم که در این راستا با هم کار کنیم.

وی همچنان از کشور های همسایه افغانستان خواست تا در زمینه تأمین ثبات و پیشرفت در افغانستان همکاری و سرمایه گذاری کنند.

سفیر جدید امریکا در افغانستان همچنان ابراز امیدواری کرد که در کنفرانس های استانبول و بن که در ماه های نومبر و دسمبر برگزار می گردد، مسیر پس از سال ۲۰۱۴ میلادی در افغانستان مشخص شود.

راین کراکر که به جای کارل ایکن بیری سفیر قبلی امریکا در افغانستان تعیین شده است، قبل از این در عراق، پاکستان، سوریه، لبنان و کویت نیز به عنوان سفیر امریکا اجرای وظیفه کرده است.

XS
SM
MD
LG