لینک های دسترسی

Breaking News

نگرانی از بابت کمبود مواد غذایی در ایالات متحده


گرسنگی و عدم دسترسی به غذای با کیفیت بلند، تنها مشکل کشور های فقیر و یا رو به انکشاف نیست.

گرچه حکومت ایالات متحده امریکا ادعا میکند که برنامۀ تعاون غذایی اش کمک کننده واقع شده، اما نهادی موسوم به سازمان گرسنگی جهان میگوید بیش از ۴٨ میلیون امریکایی، از مصئونیت غذایی بهره مند نبوده و تنها در شهر نیویارک، یک و نیم میلیون نفر به غذای کافی دسترسی ندارند.

در اپارتمان هوزه و اولیدا گوتیایس امد امد جشن میلاد مسیح یا کرسمس است. روحیه عالیست اما پول غذا کم. هوزه یگانه نان اورد خانواده است، که منحيث پیش خدمت رستوان با کمترین دستمزد و بخشش مشتریان کار میکند.

هوزه میگوید پولی را که بدست میاورد کافی نیست. فلهذا قادر به خرید غذای کافی نیستند، زیرا در اخر ماه بعضی اوقات حتی تا اخر هفته، پنجشنبې یا جمعه یخچال ما خالی میشود. هوزه میگوید که قادر به خرید گوشت نیست، اما مواد خوراکی ابتدایی مانند لوبیا، برنج، شیر، تخم دارد.

برنامه تعاون غذایی حکومت فدرال خانواده گیتوریز را در خرید برخی از مواد اولیه کمک میکند اما با کاهش چشمگیر احتمالی در بودجه حکومت، داشتن مواد غذایي اولیه برای طبقه فقیر کارگر ناممکن میشود.

فلومینا اکیبدو هماهنگ کننده ائتلاف علیه گرسنگی در شهر نیویارک میگوید باوجودیکه یک تعداد افراد کار میکنند ولی بازهم به تعاون غذایی نیاز دارند زیرا معاش شان کافیت نمیکند. وی اضافه میکند انچه بدست میاورند باید کرایه خانه بپردازند و متباقی پول برای خرید غذا کافی نیست.

در منطقه غربی هارلم شهر نیویارک، در بیرون از اشپزخانه یک بانک غذا صف بسته اند. مارگریت پروز رئیس اجرائیه بانک غذایی نیویارک این مرکز است

مصنوعیت غذایی در ایالات متحده
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:24 0:00

در سراسر شهر، بانک غذایی نیویارک در هر یک دقیقه ١٢٠ خوراک غذا رایگان توزیع میکند. دو سال قبل با کاهش در برنامه غذایی حکومت در هر ماه ٥.٣ خوراک غذا کم شد. اکثر این غذا برای خانواده های بود که اشتغال داشتند.

هنوز هم قصر سفید میگوید که در سال ٢٠١۴ بیش ا دو میلیون طفل از این غذای تعاونی مستفید شده اند و در زندگی شان فراتر از ایام طفلیت موثر واقع گردیده است.

مطالعات روابط میان مزایای صحت و تعلیم را با اقتصاد و خود کفایی به اثبات رسانده است. در نیویارک این کمک ها در اختیار ۴ صد هزار طفل سن پائینتر از پنجسال قرار دارد.

XS
SM
MD
LG