لینک های دسترسی

Breaking News

اوباما: امریکا در برابر گروه دولت اسلامی یکپارچه است


اوباما: نیرو های امریکایی در عراق نقش محاربه یی نخواهند داشت
اوباما: نیرو های امریکایی در عراق نقش محاربه یی نخواهند داشت

تصویب برنامۀ تجهیز و آموزش نیرو های مخالف سوری توسط کانگرس ایالات متحده، نشان داد که امریکا در مبارزه علیه گروه دولت اسلامی یکپارچه می باشد.

رئیس جمهور ایالات متحده با اظهار این مطلب گفت که امریکاییان ترس را به خود راه نداده بلکه یکجا با هم بیرون شده و در کنار هم قرار می گیرند.

آقای اوباما که پنجشنبه شب، پس از تصویب برنامۀ پیشنهادی اش توسط مجلس سنای امریکا صحبت می کرد افزود که این برنامه در خارج از سوریه به همکاری کشور های عرب راه اندازی خواهد شد.

رئیس جمهور امریکا گفت"نیرو های مخالف سوری علیه ظلم و ستم دهشت افگنان دولت اسلامی و حکومت اسد مبارزه خواهند کرد."

رئیس جمهور اوباما تاکید ورزید که کمک های نظامی را به مخالفین اسد افزایش داده "با تجهیز و آموزش، آنان را کمک می کنیم تا قویتر شده و علیه دهشت افگنان گروه دولت اسلامی در داخل سوریه بجنگند."

وسعت ائتلاف به رهبری امریکا

به نظر می رسد که ائتلاف به رهبری ایالات متحده در مبارزه علیه گروه دولت اسلامی در حال گسترش است.

فرانسه توافق کرد تا در حملات هوایی علیه گروه داعش در عراق سهیم گردد اما رئیس جمهور آن کشور تاکید ورزید که اردوی فرانسه فراتر از حملات هوایی نخواهد رفت.

قرار است فرانسوا هولاند، برنامۀ عمل خود را "در اسرع وقت" به پارلمان آن کشور پیشکش کند.

آقای اوباما از شرکت فرانسه در حملات هوایی علیه گروه دولت اسلامی نیز استقبال کرد.

رئیس جمهور اوباما گفت همین اکنون بیش از چهل کشور جهان به شمول کشور های عرب در پهلوی مبارزه علیه گروه دولت اسلامی، آمادگی خود را در حمایت از نیرو های عراقی، تقویت حکومت عراق و فراهم آوری کمک های بشری به غیرنظامیان عراقی اعلام کرده اند.

آقای اوباما تصریح کرد که سربازان امریکایی اعزام شده به عراق، وارد عملیات محاربه یی نشده و نخواهند شد.

رئیس جمهور گفت "وظیفۀ آنان تنها و تنها آموزش و مشوره دهی متحدین امریکا خواهد بود."

موقف کانگرس ایالات متحده

ساعتی پیش از سخنرانی آقای اوباما، مجلس سنای ایالات متحده برنامۀ تجهیز و آموزش شورشیان مخالف حکومت اسد را با ۷۸ رای موافق و ۲۲ رای مخالف تصویب کرد.

اما باوجود پاسخ مثبت مجلس سنای امریکا، سناتور های منتقد حکومت آقای اوباما مانند جان مکین، برنامۀ رئیس جمهور را انتقاد کرده می گوید که نباید آقای اوباما "برنامۀ خود را به دشمن افشا سازد."

آقای مکین گفت "چرا رئیس جمهور آنچه انجام نمی دهد، به دشمن افشا می کند؟"

در جریان هفتۀ که گذشت، به شمول جان کری، وزیر خارجۀ ایالات متحده، مقامات ارشد حکومت آقای اوباما در جلسۀ استعماعیۀ کانگرس حضور یافته در بارۀ منطق رئیس جمهور در رد استفاده از نیروی زمینی در عراق و سوریه صحبت کردند.

جان کری، وزیر خارجۀ امریکا در برابر کانگرس این کشور گفت که عدم استفاده از نیرو های زمینی امریکا، ستراتیژی ثابت ایالات متحده در یک دهۀ پسین بوده است.

آقای کری علاوه کرد که این امر "به نیرو های محلی اجازه می دهد تا آنچه را که باید برای خود و کشور شان انجام دهند"، عملی سازند.

XS
SM
MD
LG