لینک های دسترسی

Breaking News

بودجۀ پیشنهادی اوباما و اهمیت آن برای افغانستان


اوباما: بودجۀ پیشنهاد شدۀ سال ٢٠١٦ یک مسؤلیت مهم و اساسی حکومت است و کانگرس باید تمامی بودجۀ پیشنهادی را تصویب کند
اوباما: بودجۀ پیشنهاد شدۀ سال ٢٠١٦ یک مسؤلیت مهم و اساسی حکومت است و کانگرس باید تمامی بودجۀ پیشنهادی را تصویب کند

در بودجۀ پیشنهاد شدۀ چهار تریلیون دالری رئیس جمهور اوباما، ٥٨٥ دالر آن برای ادامۀ ستراتیژی های دفاعی و امنیت ملی اختصاص داده شده که در مجموع ٪١٥ بودجۀ پیشنهادی سال ٢٠١٦ ایالات متحده را تشکیل می دهد.

با وجود آن که ماموریت محاربوی ایالات متحده در افغانستان خاتمه یافته است، اما هنوز هم میلیاردها دالر برای حمایت از ماموریت حمایت قاطع در افغانستان در بودجۀ دفاعی سال آینده ایالات متحده در نظر گرفته شده است.

بر اساس ارقام ارایه شده، در صورت تصویب بودجۀ پیشنهاد شدۀ آقای اوباما از سوی کانگرس، مبلغ یک عشاریه پنج میلیارد دالر آن برای همکاری با افغانستان به حکومت آن کشور داده خواهد شد.

در این بودجه همچنان ٩٦٣ میلیون دیگر برای تمویل مصارف ماموریت ایالات متحده در افغانستان اختصاص داده شده که ١٢۴ میلیون دالر آن برای تقویت امنیت سفارت امریکا در کابل در نظر گرفته شده است.

گرچه با کاهش نیرو های امریکایی از افغانستان طوری به نظر می رسد که مصارف آن نیز کاهش خواهد یافت، اما به باور جنرال مارک رمسی، رئیس دفتر اکمالات و ساختار نیروهای محاربوی ستردرستیز ایالات متحده، فراخواندن نیرو های نظامی، به معنای کاهش سربازان امریکایی در افغانستان می باشد نه کاهش مصارف در آنجا.

به گفتۀ جنرال رمسی، باوجود آن که سربازان ایالات متحده در افغانستان وظایف محاربوی را انجام نخواهند داد و در داخل قرار گاها وظیفۀ مشوره دهی و کمک کردن با اردوی افغان را خواهند داشت، اما در نهایت نیرو های امریکایی مسؤلیت مصؤنیت این قرارگاها را بر عهده خواهند داشت.

همچنان در بودجۀ پیشنهاد شدۀ دفاعی حدود بیش از پنج میلیارد دالر برای مبارزه با گروه دولت اسلامی از طریق حملات هوایی و آموزش دهی نیروهای امنیتی عراق و جنگجویان میانه رو سوریه اختصاص یافته است.

در بودجۀ سال آینده حدود ٨٠٠ میلیون دالر برای اطمینان دهی مجدد به اروپایی ها نیز اختصاص داده شده است که هدف آن تمویل تمرینات آموزشی با متحدین اروپایی می باشد.

قرار است نیروهای بحری ایالات متحده بخش عظیم بودجۀ پیشنهادی را دریافت کنند که میلیارد ها دالر به منظور تقویت ماموریت این نیروها در مناطق اقیانوس آرام به کشتی های جدید و عصری سازی لوازم ضروری مختص می باشد.

علاوه بر عصری سازی لوازم هوایی و بحری، از این بودجه، هزینۀ نگهداری از تسهیلات اتمی، و پیشرفت و تقویت بخشیدن امنیت سایبری (انترنتی) نیز در نظر گرفته شده است.

بارک اوباما، رئیس جمهور رئیس جمهور ایالات متحدۀ امریکا بودجۀ پیشنهاد شدۀ سال ٢٠١٦ میلادی را یک مسؤلیت مهم و اساسی حکومت خود دانسته و از کانگرس خواسته تا تمامی بودجۀ پیشنهادی را تصویب کند.

XS
SM
MD
LG