لینک های دسترسی

Breaking News

اقتصاد و توازن بودجه در صدر اولویت های باراک اوباما


کنفرانس ۱۴ ستمبر در واشنگتن
کنفرانس ۱۴ ستمبر در واشنگتن
باراک اباما، رییس جمهور ایالات متحده پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهور این کشور ،در نخستین نشست خبری گفت که نخستین اولویت او اقتصاد و توازن بخشیدن بودجۀ کشور می باشد.

او که در قصر سفید با خبرنگاران صحبت می کرد، گفت که در حالیکه مالیات برای ۷۹ در صد مردم کاهش می یابد، عایدات میتواند به این ترتیب افزایش یابد.

اوباما می گوید: " ما نباید طبقۀ متوسط را در حالی گروگان بگیریم که برای کاهش مالیۀ ثروتنمدان مباحثه می کنیم. ما باید لااقل آنچه را انجام دهیم که در رابطه به آن موافقه نموده ایم."

اما اوخاطر نشان ساخت که امریکایی های ثروتمند باید مالیۀ بیشتری بپردازند. او همچنان از قانون گذاران ایالات متحده خواست تا قانون اقتصادی را قبل از رخصتی عید میلاد مسیح، تصویب کنند.

در جریان این نشست خبری از رییس جمهور ایالات متحده در مورد استعفای"دیوید پتریس" رییس پیشین ادارۀ مرکزی استخبارات ایالات متحده و قضیۀ افتضاح مرتبط با آن سوال شد. آقای اوباما گفت که او از هیچگونه تخطی امنیت ملی در مورد رابطۀ "پتریس" و" پاولا برادویل" زندگینامه نویس وی، آگاه نبوده است.

اوباما می گوید: " چنانکه من قبلاً نیز گفته ام، جنرال "پتریس" یک سابقۀ کاری فوق العاده یی دارد، او با سربلندی برای این کشور در عراق، افغانستان و به صفت رییس (سی آی ای) خدمت کرده است. بر اساس ارزیابی فردی او به صفت رییس "سی آی ای" و با احترام به موضوع خصوصی وی که اکنون با فامیل و خانمش با آن رسیدگی می کند، لازم دانست تا استعفایش را پیشکش کند و من نیز با در نظر داشت همین نکات استعفایش را پذیرفتم. چیزی را که من از دیدگاه خود می توانم بگویم این است که او به این کشور به شکل فوق العاده یی خدمت کرده است."

رییس جمهور ایالات متحده در این نشست خبری در رابطه برنامۀ هسته یی ایران وآمادگی های برای حل این مساله از طریق دیپلوماتیک گفت که او مایل است تا این مساله از طریق دیپلوماتیک حل گردد.

رییس جمهور ایالات متحده میگوید: " من خواهان حل دیپلوماتیک این مشکل استم. من قبل از مبارزات انتخاباتی، در جریان مبارزات و اکنون بسیار به صراحت گفته ام و می گویم که ما به ایران اجازه نمی دهیم که سلاح هسته یی در اختیار داشته باشد. اما من فکر می کنم که تا هنوز هم روزنه یی برای حل این مساله از طریق دیپلوماتیک موجود است."

با در نظر داشت اینکه "فرانسوا هولاند" رییس جمهور فرانسه اعلام آمادگی کرده است که ایتلاف تازه تشکیل مخالفان حکومت سوریه را به رسمیت می شناسد، آقای "اوباما" گفت او از مشاهدۀ اینکه مخالفان رژیم سوریه یک گروه منسجم و فراگیری را به وجود آورده اند، ترغیب شده است. آقای اوباما گفت که با انکه به نظر او این گروه میتواند نمایندۀ مشروع مردم سوریه باشد، اما تا هنوز آماده نیست که این گروه را به صفت حکومت مشروع سوریه، به رسمیت بشناسد.
XS
SM
MD
LG