لینک های دسترسی

Breaking News

پالیسي جدید اوباما علیه گروه دولت اسلامی


چهارشنبه هفته روان باراک اوباما از استراتیژی جدیدش بر ضد گروه دولت اسلامی عراق و سوریه به مردم و کانگرس امریکا حرف خواهد زد.

رئیس جمهور اوباما در مصاحبه ای با تلویزون اِن بی سی گفت "من می خواهم به مردم امریکا بگویم که آنها از طبیعت تهدید با خبرشوند و ما چگونه با آنها معامله کنیم و این اطمینان به آنها حاصل شود که ما قادر به مقابله به آنها خواهیم بود."

پیشتر از این، در داخل امریکا انتقاداتی وجود داشت که گویا حکومت آقای اوباما استراتیژی مشخصی برای مبارزه با گروه دولت اسلامی ندارد.

در پاسخ غیر مستقیم به این گونه انتقادها آقای اوباما می گوید "من از همه می خواهم تا بدانند که ما شواهد استخباراتی در اختیار نداریم که خطر آنی به سرزمین ما از گروه دولت اسلامی متوجه باشد. اما این گروه جنگنده های خارجی را از کشورهای غربی که به ایالات متحده رفت و آمد دارند بدون مانع جذب می کند. این کار به مرور زمان خطر جدی را متوجه سرزمین امریکا می کند."

رئیس جمهور باراک اوباما هفته گذشته در اجلاس ناتو در بریتانیا گفت که برای ایجاد یک ائتلاف بین المللی برای مبارزه مشترک بر ضد گروه دولت اسلامی، او وقت زیادی را صرف کرده است.

آقای اوباما گفت "این مشابه به کمپاین ضد دهشت افگنی است که ما درپنج، شش و هفت ماه گذشته براه انداخته ایم. ما می خواهیم با اجرای حملات هوایی جزیی از یک ائتلاف جهانی باشیم و حامی قوتهای عراقی و کردی در زمین خواهیم بود. ما می خواهیم به صورت پیگیر توانایی های آنهارا نابود سازیم، می خواهیم ساحاتی که در کنترول دارند از اختیار شان خارج سازیم، و بلاخره آنهارا شکست دهیم."

رئیس جمهور امریکا گفت که نه کشور دیگر نیز پذیرفته اند تا درین ایتلاف شرکت ورزند اما نگفت که آیا او فرمان حملات هوایی برسوریه را نیز خواهد داد.

آقای اوباما گفت: "ستراتیژی برای عراق و سوریه این خواهد بود که ما به نابودی اعضای آی اس آی ال و دارایی های شان درهرجایی که باشد ادامه دهیم."

باراک اوباما به ضرورت به مشارکت با کشورهای سنی عرب درمنطقه تاکید کرده و گفت که عربستان سعودی، اردن، امارات متحده عربی و ترکیه باید اماده شده و کمک نمایند.

رئیس جمهور اوباما گفت "به فکر من... برای بار اول، یک نوع صراحتی موجود است که معضله برای کشورهای سنی در منطقه بسادگی ایران باشد. این موضوع تنها موضوع شیعه و سنی نیست."

واشنگتن در حالی از شدت مبارزه بر ضد گروه دولت اسلامی خبر داده است که جنگجویان این گروه در یک ماه گذشته دو خبرنگار امریکایی را سربریدند و از خشونت های گسترده بر ضد امریکا، هشدار داده اند.

XS
SM
MD
LG