لینک های دسترسی

Breaking News

ملاقات صدراعظم پاکستان با رئیس جمهور امریکا


نواز شریف، صدراعظم پاکستان، به روز چهارشنبه با بارک اوباما ، رئیس جمهور ایالات متحدۀ امریکا، در قصر سفید ملاقات میکند. انتظار میرود رهبر پاکستان موضوعاتی را درین نشست برجسته سازد که در سال های اخیر منجر به کشیدگی میان واشنگتن و اسلام آباد شده است.

نشست بین آقای اوباما و آقای شریف در حالی صورت می گیرد که ایالات متحده برای خروج نیروهای نظامی از افغانستان آمادگی میگیرد. کارل اندرفورت تحلیلگر مرکز مطالعات استراتیژیک واشنگتن میگوید ایالات متحده از پاکستان انتظار دارد تا در این راستا یک نقش سازنده را ایفا کند.

​آقای اندرفورت می گوید" پاکستان ارتباط خوبی با افغانستان دارد. همکاری دوجانبه ایالات متحده و پاکستان امید بیشتری را برای برخی از نتایج مثبت در افغانستان میبخشد در صورتیکه روی اهداف به طور قاطع دست بکار شوند."

​حملات طیاره های بدون پیلوت امریکا در پاکستان به شدت منفور است . آقای شریف می خواهد که این حملات متوقف شود. اما مقامات ایالات متحده امریکا طیارات بدون پیلوت را وسیله موثر برای سرکوبی شورشیان تحت حمایت القاعده میداند.

نشست رئیس جمهور اوباما با نواز شریف
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:18 0:00
دانیل مارکی از شورای روابط خارجی واشنگتن میگوید نشست آقای شریف در قصرسفید اولین فرصتی خواهد بود تا بتواند به طور مستقیم این موضوع را با آقای اوباما مطرح نماید.

​آقای شریف در طول سفر چهار روزه خود به واشنگتن ، با جان کری، وزیر امور خارجه امریکا ملاقات کرد. وی قبل از دیدار با آقای اوباما در قصر سفید ، نشستی با چند تن از اعضای کانگرس ایالات متحده نیز خواهد داشت.
XS
SM
MD
LG