لینک های دسترسی

Breaking News

جنگ افغانستان در ملاقات اوباما و شریف تمرکز می شود


آخرین بار، رئیس جمهور اوباما و نواز شریف در اکتبر سال ۲۰۱۳ در قصر سفید ملاقات کردند.
آخرین بار، رئیس جمهور اوباما و نواز شریف در اکتبر سال ۲۰۱۳ در قصر سفید ملاقات کردند.

نواز شریف، صدراعظم پاکستان در واشنگتن است و روز پنجشنبه با بارک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده ملاقات خواهد کرد.

جاش ارنست، سخنگوی قصر سفید گفت که رئیس جمهور اوباما به دنبال تقویت روابط مبتنی بر علایق مشترک است که شامل مبارزه با تندروان در منطقه است.

آقای ارنست گفت "این همان چیزی است که پاکستان باید به آن در سرحدات خود رسیدگی کند. در این راستا کمکی که ایالات متحده می تواند انجام دهد آن است که ما مایل به کمک استیم زیرا ما تصور می کنیم که این کمک به سود ما است که پاکستان در جنگ شان علیه عناصر افراطی موفق شود."

ایالات متحده به تهاجم اردوی پاکستان علیه طالبان پاکستانی و سایر تندروان مرتبط به القاعده در منطقه قبایلی وزیرستان شمالی پاکستان در تابستان سال ۲۰۱۴ کمک کرد.

تهاجم اسلام آباد زیربناهای دهشت افگنی را در منطقه وزیرستان ریشه کن کرده و به کاهش قابل ملاحظه بم گذاری انتحاری و سایر حملات دهشت افگنی در پاکستان منجر شده است.

اما، مقام های افغان و ایالات متحده تاکید دارند که این تهاجم صرف تندروان را به داخل افغانستان رانده و باعث تقویت شورشگری تحت رهبری طالبان در آنجا شده است.

جنگ در افغانستان نیز انتظار می رود در ملاقات پنجشنبه بین اوباما و شریف متمرکز شود. هفته پیش رئیس جمهور اوباما کاهش خروج نیروهای امریکایی از افغانستان را اعلام کرد.

طارق فاطمی، دستیار خاص صدراعظم پاکستان در امور پالیسی خارجی گفت نواز شریف به بارک اوباما اطلاع خواهد داد که پاکستان به ترویج صلح در افغانستان مصمم است اما آن را به حکومت آن کشور واگذارد که تصمیم بگیرد آیا می خواهد که اسلام آباد نقشی ایفا نماید و نفوذ محدود خود را بر طالبان در به میزمذاکره کشاندن آن گروه استفاده کند یا نه.

آخرین بار، رئیس جمهور اوباما و نواز شریف در اکتبر سال ۲۰۱۳ در قصر سفید ملاقات کردند.

XS
SM
MD
LG